Toon posts:

ogg bestandjes hoe te converteren naar mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een paar ogg bestandjes. Die wil ik afspelen maar windows mediaplayer wil ze niet afspelen.begrijp dat ik dan codecs nodig heb,welke ? Lijkt mij handiger dat ik ze omzet naar mp3 maar hoe doe ik dit?
Gewoon renamen dat werkt niet.Wmediaplayer kan ze nog niet spelen. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg. Zonder dat ik b.v Winamp of een andere speler hoef te installeren.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
oggs kun je converteren met bijvoorbeeld Easy Audio File Convertor, dit is een tooltje dat bij Easy CD-DA Extractor zit. Werkt goed en makkelijk.

Je kan ook de laatste winamp installeren; die speelt ze perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door HunterPro op 13-11-2004 19:24 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[google=ogg to mp3 converter] ?

http://www.4musics.com/ogg-mp3-converter.htm <- Was 2 sec google werk.

[ Voor 55% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-11-2004 19:25 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

of, je gebruikt dbpoweramp music converter, en je download de ogg plugin. helemaal gratis en en geweldig stukje software.

*persoonlijk zou ik voor de winamp optie gaan.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Alive MP3 converter werkt ook goed :) kan praktisch alle popi formaten omzetten naar MP3 en andersom

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou persoonlijk gaan voor dbpoweramp. Is een gratis programma, en door middel van plugins kan je naar meerdere converteren...

Zo kan je dus van MP3 -> OGG en vice versa... Maar ook bijv. naar MP4, AAC en WMA... :)

http://www.dbpoweramp.com

Alleen zou ik me afvragen, of je wel wéér wil converteren... Het geeft namelijk alleen maar kwaliteitsverlies (al dan niet hoorbaar)

De bitrate, is een soort onderverdeling van iets... (192kbit is dus 1 seconde, verdeelt in 192000 stukjes...) OGG is ook al onderverdeeld, maar daar houd die conversie slag geen rekening mee, die gaat er vanuit dat de OGG goed is... En dus krijg je (als het ware) een onderverdeling in onderverdeling... En dus krijg je minder, met méér ruimte die nodig is... ;)

Of je moet het doen, voor je MP3 speler oid... ;)

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2004 19:40 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
In principe moet je ze kunnen afspelen als je Ogg Vorbis DirectShow filters installeert. link 1 , link 2
Voor de transcode optie zou ik nooit kiezen, gezien het onvermijdelijke kwaliteitsverlies.

[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2004 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen die gereageerd heeft. 4Musics OGG to MP3 was de oplossing voor mij.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dan lijkt mij die oplossing van Henk007 beter en nog handiger ook! Wat wil je nog meer?
Pagina: 1