Toon posts:

welk mobo raden jullie me aan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik wil graag een nieuw mobo kopen, momenteel gebruik ik een intel mobo type "D845PESV" http://www.intel.com/design/motherbd/sv/

ik heb een pentium 4 processor 2.53GHz , en mijn geheugen is 2x 256 DDR

ik gebruik mijn pc vooral voor grafische vormgeving ,progr. als photoshop en lightwave 3D runnen zijn meestal tezelfdertijd actief.

in de toekomst zou ik dan zeker naar 1 of zelfs 2 gig gaan wat het geheugen betreft maar voorlopig moet ik een keuze maken en dan ga ik eerst voor het mobo

ik had de asus p4p800 in gedachten..ik weet niet zo heel veel van dit soort zaken af maar ik hoopte dat iemand van jullie me een duwtje in de juiste richting kan geven wat betreft een juiste keuze maken van nieuw mobo.

zijn er moederborden die zeker zo goed zijn of zelfs beter in dezelfde prijscategorie die jullie boven de asus p4p800 aanraden ?

Vg

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

hmm....welke heb je zelf al gevonden dan.... :/

in principe is dit bord wel goed, mits in bezit van het juiste socket voor je cpu.
backwards compatible van 800 naar 533 mhz. ook met oog op de toekomst zit ie wel fijn, je kan er ook nog een nieuwere cpu op kwijt. (geen socket 775 iig)

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
uberotto2086 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:06:
hmm....welke heb je zelf al gevonden dan.... :/

in principe is dit bord wel goed, mits in bezit van het juiste socket voor je cpu.
backwards compatible van 800 naar 533 mhz. ook met oog op de toekomst zit ie wel fijn, je kan er ook nog een nieuwere cpu op kwijt. (geen socket 775 iig)
hey uberotto

wat bedoel je met "mits in het bezit van de juiste socket voor je cpu?

k'heb een 2.53 pentium 4 processor,heeft dit de juiste socket? :?

misschien wil ik later upgraden naar een zwaarder processor ,in de richting van een 3.6 onderst. dit mobo het?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

misschien wil ik later upgraden naar een zwaarder processor ,in de richting van een 3.6 onderst. dit mobo het?
Wat zegt de manual van de P4P800 hierover als je daar in kijkt?

Op die link die je zelf geeft van je huidige moederboord staat:

Processor:
Support for an Intel® Pentium® 4 processor in a mPGA478 socket with a 400/533 MHz system bus
Support for an Intel® Celeron® processor in a mPGA478 socket with a 400 MHz system bus

Dus het is een mPGA478, of ook wel een 'socket 478' processor die je momenteel hebt.

Als je toch in de manual van de P4P800 aan het kijken bent, wat voor socket gebruikt deze? Is dat ook een 478, of is het een andere socket (775 of zo)?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

De P4P800 is socket 478 en de P5P800 is socket 775..

De P4P800 ondersteund je huidige en op dit moment de 3.4/800/S478 als zwaarste cpu
volgens mij komen er geen 3.6 op S478... maar ik kan het mis hebben..

suc6

edit:

om op de vraag terug te komen welk bord... de P4P800 is in mijn ogen een uitstekende keuze..
De SE versie zit in m'n 2de pc ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 20:23 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Zie: PMG FAQ , daarin staat waarom topics als deze geen lang leven zijn beschoren.

Toch wil ik je even op weg helpen, kleine moeite. Als ik jouw situatie zo eens bekijk kun je het upgraden van je moederbord maar beter uit je hoofd zetten. Je hebt nu een werkend moederbord en het bord wat je op het oog hebt zal weinig meerwaarde bieden daar het onder z'n kunnen zal draaien (FSB533 i.p.v. 800). Het enige voordeel, naast de eventuele extra on-board features, is de dualchannel geheugencontroller, deze levert iets meer performance, echter, de winst is niet zo groot als menigeen denkt (zie diverse reviews). Maar de belangrijkste reden om van dit plan af te zien geef jezelf al aan; een toekomstige cpu update. Dit Socket 478 bord zal geen plaats bieden aan de toekomstige snelle P4's dit omdat deze o.a. een ander socket type gebruiken (775). Tuurlijk, er zullen nog wel enige tijd S478 cpu's verkrijgbaar zijn alleen zijn dit niet de snelste en modernste uitvoeringen. Dus tegen de tijd dat je een nieuwe cpu wilt pakken loop je tegen de grenzen van je net nieuwe bord aan en dien je deze alweer te vervangen. Mijn tip is om het met dit bord zolang uit te houden totdat je een andere cpu aanschaft, kies daar dan een optimaal bord bij, zo leg je jezelf de minste beperkingen op :)

Mocht je nu écht een ander bord nodig hebben (je huidige is b.v. stuk) dan doe je an sich geen verkeerde aankoop met de P4P800; het is een populair en goed bord waar je huidige cpu en geheugen prima in gaan werken en je alsnog ruimte hebt voor enige upgrade's qua geheugen en cpu, echter met de eerder genoemde beperkingen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.