[SBLive] Surround-mode wil niet in AudioHQ

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb gister op de HCC een 5.1 boxen-setje gekocht voor mijn PC, in de veronderstelling dat een Sounblaster Live 5.1 die wel aan zou kunnen.

Thuisgekomen ik kijken, zit er alleen Front Out en Rear Out op. Na even de manual gedownload te hebben bleek dat Center/Woofer in de Digital/Analog output moet, en dat deze dan dus op Analog moet staan, wat de standaard mode zou moeten zijn.

Alles aangesloten en er komt een gigantische pokke-ruis uit m'n center speaker. Ik dus maar de Soundblaster drivers van Creative gedownload in plaats van diegene die Windows XP gebruikt, inclusief AudioHQ.

Deze wist deze ruis al vrij snel weg te werken. Alleen nu dus nog Surround Sound. Dus ik ga naar Speaker Setup. Daar kan ik alleen in het lijstje kiezen voor 'Headphones', '2 Speakers' en '4 Speakers'. Geen '5.1 Speakers' oid. Hoe kan dit? Als ik '4 Speakers' selecteer blijft de Center-speaker raar doen, bij heel laag volume gaat ie gigantisch ruizen en als het volume veel hoger wordt komt er raar vervormd geluid uit.

Hoe stel ik dit nu allemaal goed in? Kan mijn geluidskaart überhaubt wel 5.1 geluid aan dan?

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
*schop*

Tja

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jouw kaart zou gewoon zoals jij verwacht 5.1 speakers moeten aangeven
is bij mij ook het geval.
En als je in windows zelf probeert in te stellen wat voor een speakers je gebruikt?
Dat zit namelijk gekoppelt aan de drivers.
Dit doe je natuurlijk in het configuratiescherm bij "eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" (in XP)

Life is not about specs, it is about joy!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

En ben je 100% positief dat je een SoundBlaster Live 5.1 hebt? De eerste generaties SoundBlaster Live kaarten waren slechts 4.0.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee, hoe kan ik daar achter komen?

'Creative Diagnostics' zegt alleen bij 'Hardware Detection' 'Pass'... meer niet.

In Windows Apparaatbeheer staat ie als 'Creative SB Live! Value'

[ Voor 75% gewijzigd door MadEgg op 14-11-2004 21:05 ]

Tja

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geen idee of er ook Values met 5.1 zijn, ik ken wel de Values met 4.0/4.1

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Hmm, dan zal dat het wel zijn. Al die tijd gedacht dat de PC-boer me een 5.1 had gegeven(waar ik om gevraagd had ;)) terwijl ik toch geen 5.1 setje had.

Dan maar even een nieuwe halen van de week.

Tja

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

KneoK

Not in a million lightyears

MadEgg schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:15:
Hmm, dan zal dat het wel zijn. Al die tijd gedacht dat de PC-boer me een 5.1 had gegeven(waar ik om gevraagd had ;)) terwijl ik toch geen 5.1 setje had.

Dan maar even een nieuwe halen van de week.
Nog even een late bevestiging: de SB Live Value is een van de eerste SB Lives geweest. Heb 'm zelf ook gehad. Inderdaad geen 5.1 ondersteuning (daar kwam dus de SB Live 5.1 voor) en geen aansluiting voor center/sub.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 5.1 SB kaartje met bijbehorende set, ding is al 3 jaar oud. Maar die centerspeaker werkt alleen als je ook iets opzet waar dolby digital in zit.
Dus met t luisteren van muziek doet ie t zowiezo niet.

In de audiohq kun je test kiezen, als hij het daar ook niet doet dan weet ik het ook niet. Zorg dat je in adiohq en in je windows geluid speakers op 5.1 staan.

Ik heb bij mij dat irri centerspeakertje er tussenuit gelaten omdat ik toch geen dvd's kijk op mijn pc en dat ding er voor jan lul staat.
Vind het ook raar hoor.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:17:
Ik heb zelf ook een 5.1 SB kaartje met bijbehorende set, ding is al 3 jaar oud. Maar die centerspeaker werkt alleen als je ook iets opzet waar dolby digital in zit.
Dus met t luisteren van muziek doet ie t zowiezo niet.

In de audiohq kun je test kiezen, als hij het daar ook niet doet dan weet ik het ook niet. Zorg dat je in adiohq en in je windows geluid speakers op 5.1 staan.

Ik heb bij mij dat irri centerspeakertje er tussenuit gelaten omdat ik toch geen dvd's kijk op mijn pc en dat ding er voor jan lul staat.
Vind het ook raar hoor.
Maar het kaartje van de Topic Starter is GEEN 5.1 SB kaartje...
Pagina: 1