[XP]Taakbalk geeft geen Actieve Programma's weer.

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35
Misschien is het geen probleem, maar ik vindt het wel een beetje irritant, maarja dat ben ik :9

Het Probleem:

Ik heb net de nieuwste ATi-Catalyst drivers geïnstalleerd (4.12 BETA), de driver werkt goed, maar daar gaat het niet om.
Het probleem is namelijk dat de taakbalk nu geen Actieve Programma's (Althans Pictogrammen van die Programma's) weer geeft, op drie na (zie screen).
Ik ben dus al naar de eigenschappen van de taakbalk geweest en heb geprobeerd het ''Opruimen van Niet-Actieve Pictrogrammen'' aan te passen, maar tevergeefs.

Hier even een screen:
Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/Taakbalk.JPG

Zoals jullie zien, staat ook dat pijltje ''<'' (even schematisch :9 ) niet weergegeven.

Ik durf zo niet te zeggen waar het aan kan liggen, eigenlijk verdenk ik de Drivers er ook niet van, want ik had gisteren ook nog de 4.11 geïnstalleerd en toen was er niets aan de hand.

Maarja, hopelijk weten jullie wat er aan de hand is :Y)

Specs:

- Windows XP Service Pack 2

• Yonix
--- Kickje --- ;)

• Yonix
''t is nog steeds niet verholpen :/
En ik moet nu bepaalde programma's handmatig starten voordat ze in de taakbalk verschijnen.....

[ Voor 131% gewijzigd door Yonix op 17-11-2004 09:21 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 01:48

Jimbolino

troep.com

Het probleem is namelijk dat de taakbalk nu geen Actieve Programma's (Althans Pictogrammen van die Programma's) weer geeft, op drie na (zie screen).
welke zouden er dan nog meer bij moeten staan?

misschien ligt het aan de style die je gebruikt. Wat gebeurt er als je hem op "windows klassiek" zet?

een beta driver is natuurlijk niet voor niks beta, kijk eens of bij de laatste stable versie je ook last hebt van dit probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Jimbolino op 17-11-2004 09:25 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Dat soort problemen heb ik ook wel eens gehad. Blijkt soms op te treden als je upnp (en eventueel ssdp) geinstalleerd hebt staan. De eerste link van google geeft wel wat tips om het op te lossen:
http://www.tech-pro.net/howto_013.html

Verderop in de zoekresultaten komt deze oplossing nog vaker voor.
Google zoekwoorden: icons system tray missing

• Yonix
Bedankt voor het reageren, ik zal strax bij thuiskomst het even proberen, moet nu helaas naar school :9

Verwijderd

Heb je het vinkje bij niet actieve progamma's wel aangevinkt? Als je die
aanvinkt krijg je dat < teken op de werkbalk. joopata

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 22:34
explorer.exe gecrashd? reboot een idee?

• Yonix
JeroenG33 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:41:
Dat soort problemen heb ik ook wel eens gehad. Blijkt soms op te treden als je upnp (en eventueel ssdp) geinstalleerd hebt staan. De eerste link van google geeft wel wat tips om het op te lossen:
http://www.tech-pro.net/howto_013.html

Verderop in de zoekresultaten komt deze oplossing nog vaker voor.
Google zoekwoorden: icons system tray missing
Ik weet zo niet precies wat Universal ''Plug and Play'' en ''SSDP'' is en hoe ik het kan vinden 8)7 , maar ik heb nog even gekeken in de ''Eigenschappen'' van de Taakbalk en ''Niet Actieve Pictogrammen opruimen'' een paar keer aangevinkt en niet aangevinkt, maar niets helpt. Ook heb ik alles op ''Altijd weergeven'' gezet, maar ook dat helpt niet, maakt niet uit hoeveel keer ik hem reboot.
Ik heb ook een keer het process:''Explorer.exe'' uitgezet en weer geactiveerd, maar dat schijnt ook niet te helpen.
Ook heb ik diverse taakbalk ''Styles'' geprobeerd, waaronder de Standaard XP styles, maar ook dat helpt niet.
Het enigste wat ik dus nu nog kan proberen is de oplossing met UPNP en SSDP, maar ik weet niet hoe ik dat kan vinden.....

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Drie mogelijkheden:
1. [url=http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm, hier] een klein programma downloaden waarmee je upnp uit en aan kan zetten.
2. In het scherm "Windows onderdelen toevoegen/verwijderen" in "Software" bij Netwerkonderdelen Upnp deinstalleren en eventueel de "Client voor het opsporen van..."
3. Start>Uitvoeren> Services.msc en dan de betreffende service uitschakelen

Hierna wel even opnieuw opstarten...

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenG op 18-11-2004 11:16 ]

Pagina: 1