Toon posts:

Laptop crasht bij het installeren van een OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laptop gegevens:
HP Pavilion ZE4417EA
XP 2400+
512 DDR ram
40 GB HDD
Draaiende OS: XP en 2000 server.

Wanneer ik een andere OS wil installeren, bijvoorbeeld sun solaris of novell netware, valt mijn laptop uit. Ook als ik DOS draai, valt hij na enkele seconden uit.
Wat zou het probleem kunnen zijn?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ben je je BIOS instellingen al eens langs gelopen? Heb je alle zaken mbt energybeheer al eens uitgeschakelt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Is een recente Linux distributie wèl zonder kleerscheuren te instaleren? Kan me namelijk heel goed voorstellen dat juist Solaris en Netware moeite hebben met de hardware (en energiebeheer ook) van een AMD gebaseerde laptop. Welke versie van Netware/Solaris heb je trouwens over?

Verwijderd

Topicstarter
Netware is niet zo recent. netware 5.0 uit 2000
en solaris versie 9.
De bios instellingen staan goed.
Maar ook al draai ik gewoon DOS van een win 98 CD, crasht mijn laptop alsnog.

Verwijderd

Wat gebeurt er als je boot met een Knoppix CD? Heb je reeds geprobeerd je geheugen te testen?

Die versies van Netware en Solaris zou ik persoonlijk vergeten. Zijn beiden volgens mij al een paar jaar oud. Hardwareondersteuning van Solaris 9 for Intel is trouwens nooit echt groot geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan knoppix helaas niet downloaden omdat ik in curacao woon, en een 56K verbinding heb :(
Mijn geheugen heb ik getest en die is in orde.
P.s. ik heb geen intel maar AMD

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:27:
Ik kan knoppix helaas niet downloaden omdat ik in curacao woon, en een 56K verbinding heb :(
Mijn geheugen heb ik getest en die is in orde.
P.s. ik heb geen intel maar AMD
met intel wordt de x86 architectuur bedoeld, en die heb jij wel.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vermoedelijk heb je een besturingssysteem nodig met ondersteuning voor ACPI. Zonder ACPI gaan de fans mogelijks niet aan, waardoor je CPU oververhit geraakt en de boel crasht. Je zou eens moeten proberen met een recente Linuxdistributie, eventueel met de kernelparamter acpi=on. Ik weet niet wat de ACPI-mogelijkheden zijn van de OS'en die je reeds geprobeerd hebt...

Edit: Onder http://www.svartveit.net/hp_ze4417ea/#howto staat er dat je USB legacy support moet uitschakelen in het BIOS om problemen te vermijden (gevonden via google met zoektermen: HP Pavilion ZE4417EA linux)

[ Voor 24% gewijzigd door freggy op 13-11-2004 21:43 ]

Pagina: 1