Toon posts:

[HP L1720 17"TFT] Rode lijnen in beeld!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem al een tijdje te worstelen:

Van het een op het andere moment verschijnen er verticale rode lijnen aan de linkerkant van mijn TFT scherm. Echt heel vreemd.
Het begon ooit met een verticale balk aan de rechterkant waar de kleuren van ietsjes flester zijn dan normaal en nu verschijnen er in die blak flitsende rode lijnen.

Ik heb zo'n vermoeden dat dit scherm aan het aftakelen is vanwege de vele branduren die hij al achter zich heeft.
Weet iemand of dit klopt of is er iets anders aan de hand wat misschien te repareren is??

Thx a lot alvast!! :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verder heeft trouwens het updaten van de drivers via de Hewlett Packard website voor de monitor EN het updaten van de graphics drivers van Nvidia GeForce4 kaart geen effect.

Nog iets wat misschien goed is om te weten is dat ik de monitor via een digitale kabel heb aangesloten aan mijn monitor (DVI-out op videokaart en DVI-in op tft scherm) :)

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
Test toch om 100% zeker de videokaart uit te sluiten als mogelijke oorzaak eens met een andere videokaart.
Voor zover ik wist maakt het niet veel uit voor de kleuren van je scherm hoelang je tft heeft gewerkt. Ik dacht dat TFT's niet meer een bepaald patroon 'inbranden' als je lange tijd hetzelfde beeld liet weergeven, zoals bepaalde oude crt's wel doen. (Ben dit wel niet 100 % zeker, maar dacht van wel :X )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop op deze tft monitor aangesloten (dus komt op zelfde neer als "andere videokaart), en dan nog steeds de random rode flikkerende lijnen in beeld aan de linkerkant.
Ben nu bang dat deze monitor het echt gehad heeft.
Overigens is mijn laptop aangesloten op deze monitor via de "analog in" dus het ligt ook niet aan de "digital in/out" van mijn andere pc of deze tft monitor.

Iemand nog input???

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor zover ik wist maakt het niet veel uit voor de kleuren van je scherm hoelang je tft heeft gewerkt. Ik dacht dat TFT's niet meer een bepaald patroon 'inbranden' als je lange tijd hetzelfde beeld liet weergeven, zoals bepaalde oude crt's wel doen. (Ben dit wel niet 100 % zeker, maar dacht van wel )
Daar heeft ie gelijk in.. eigenlijk zou je dan geen rode Random balken moeten krijgen? is de kabel nog wel 100 % goed, de aansluiting op je TFT scherm zelf? andere kabel geprobeerd??