Toon posts:

dubbel netwerk met jetdirect ex plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem met mijn hp jetdirect waar ik, ondanks het doorworstelen van vele topics hier, maar niet uitkom.

De situatie;

* 2 computers
* Beide computers hebben een netwerkkaart welke, middels een switch, toegang hebben op het internet (elke computer heeft zijn eigen internet IP adres....met dank aan @home)
* Daarnaast hebben beide computers nog een (2e) netwerkkaart, waarmee via een hub een thuis netwerk is gemaakt (hier zit soms een derde computer op, maar die is in dit verhaal niet belangrijk)

Op deze hub (dus in het thuis netwerk) heb ik nu een HP Jetdirect ex plus aangesloten met daar aan een HP deskjet 3820

Beide systemen draaien op Win XP
Het thuis netwerk zit in de 192.168.X.X ip reeks
Het adres van de printer (volgens de test pagina) is 192.0.0.192 (=standaard)

Ik ben nu o.a. met HP web jetadmin aan de gang geweest maar het wil me maar niet lukken om de printer aan de gang te krijgen.
In het eigenschappen scherm van de printer is de standaard tcp-ip poort (ip_192.0.0.192) geselecteerd

Iemand die hier ervaring mee heeft en hulp/suggesties kan bieden?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Je ip moet wel in dezelfde reeks zitten. Verander dit dus eens in 192.168.x.x waarbij de eerste x hetzelfde is als je interne netwerk. Bij het aanmaken van de printer kun je ook een andere tcp-ip poort aanmaken :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik heb dan wel geen jetdirect ex. maar een interne jetdirect.
Bij mij was de oplossing om de printer op alle computers local toe te voegen en dan een nieuwe poort aan te maken met het ip adres van de printer. en dan doet ie het gewoon. probeer dat eens een keer. ik weet niet zeker of het ip adres van dezelfde reeks moet zijn. suc6

*sorry had ff over het laaste deel van je verhaal heen gelezen. dit had je al gedaan*

[ Voor 12% gewijzigd door SonOfSam op 14-11-2004 10:51 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06
Wat je doet:

- Zet het Interne IP adress van 1 van beide PC's op 192.0.0.2.
- Configureer de printer (192.168.0.192) naar het IP 192.168.0.192
- Configureer je PC terug naar 192.168.0.x

In windows: Control panel > Printers > Add > Local printer, NIET auto detect. > Create new tcp/ip port > 192.168.0.192 als IP > Rest wijst zichzelf :)

[edit]
Bij bovenstaande ga ik ervan uit dat je het IP van de printer via een client-PC kunt aanpassen. (Webinterface/telnet of iets in die richting). Zie de manual eventjes hoe dat precies moet :)

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 14-11-2004 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, het kwam inderdaad door de andere ip. reeks (192.0.x.x ipv 192.168.x.x)
Via telnet de printer het goede adres gegeven en nu doet alles het perfect.

Ik zat al veel verder te zoeken waardoor ik deze simpele zet helemaal over het hoofd zag!
Bedankt voor de hulp!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Tja verschillende subnettten..dan zou je een router moeten hangen tussen je pc's & je printer.. b'tje overkill imho :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1