( printer ) Welke moet ik nou kiezen??

Pagina: 1
Acties:

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04-2025
Hallo,

Mijn printer, Epson stylus color 680, is kapot. De printkop is versleten. Nu ga ik dus een nieuwe printer kopen. Wat is wijsheid: weer een printer kopen met een vaste printkop ( Canon, Epson ) of een HP die aparte printkoppen op de cartridge heeft.
Ik twijfel zelf tussen een HP en Canon.

Voordeel van Canon is volgens mij dat je aparte kleurentanks hebt. Nadeel de vaste printkop. Hp zet op elke nieuwe cartridge een nieuwe printkop, maar heeft geen aparte kleurentanks.

Kheb het net al afgestruind maar blijf toch zitten met deze vraag.

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor een Canon IP3000, maar ben bang dat ik weer met die printkop kom te zitten. :'(

groet en alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Bij de Canon IP3000 (heb ik ook) is de printkop zelf ook vervangbaar. Vraag is hoeveel dat kost, maar het kan wel. Sterker, hij zit nog niet gemonteerd af fabriek, maar zit er los bij.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je veel print, Canon / Epson. HP is duurder met de inkt. Overigens heeft Epson in hun huidige printers de kleuren ook in 3 (of meer) losse tankjes zitten. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• iglo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:28:
Bij de Canon IP3000 (heb ik ook) is de printkop zelf ook vervangbaar. Vraag is hoeveel dat kost, maar het kan wel. Sterker, hij zit nog niet gemonteerd af fabriek, maar zit er los bij.
Daar gaat het mij dus ook om. Vaak zijn die reparaties behoorlijk duur. Alhoewel, je zegt zelf al, je moet hem er zelf nog opzetten? Misschien valt het dan nog mee.

update:
Net een mail de deur uitgedaan richting Canon ( etbass.nl ) voor meer info over die printkoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door iglo op 13-11-2004 21:22 ]

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 11:07
Wat ga je ermee printen?

• iglo
Gewoon thuisgebruik. Meestal tekst, af en toe een foto. Dat laatste mag geen probleem zijn, ook niet de grotere formaten.

Snelheid is voor mij trouwens geen criterium.

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 11:07
iglodavinci schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:19:
[...]

Gewoon thuisgebruik. Meestal tekst, af en toe een foto. Dat laatste mag geen probleem zijn, ook niet de grotere formaten.

Snelheid is voor mij trouwens geen criterium.
Ik print alleen tekst zelf en gebruik daarvoor (al jaren) een laserprintertje (HP Laserjet 3100). Wanneer ik foto's afgedrukt wil hebben laat ik dat doen op fotopapier (+/- 500 per jaar) bij Hema of Trekpleister (of copyshop wanneer het groot moet).

Al met al ben ik dan veel goedkoper uit, heb betere kwaliteit afdrukken. Enige nadeel is dat ik niet direct een kleurenprintje kan maken.

Een aantal kennissen hebben op advies van mij kortgeleden een laserprintertje in de +/- 150 euro regio gekocht (Brother, Konica Minolta) en zijn daar zeer tevreden over.

Wanneer je erg veel kleur print is dit geen optie, dat snap ik, vandaar de vraag :)

• iglo
Holybuck schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:51:
[...]

Ik print alleen tekst zelf en gebruik daarvoor (al jaren) een laserprintertje (HP Laserjet 3100). Wanneer ik foto's afgedrukt wil hebben laat ik dat doen op fotopapier (+/- 500 per jaar) bij Hema of Trekpleister (of copyshop wanneer het groot moet).

Al met al ben ik dan veel goedkoper uit, heb betere kwaliteit afdrukken. Enige nadeel is dat ik niet direct een kleurenprintje kan maken.

Een aantal kennissen hebben op advies van mij kortgeleden een laserprintertje in de +/- 150 euro regio gekocht (Brother, Konica Minolta) en zijn daar zeer tevreden over.

Wanneer je erg veel kleur print is dit geen optie, dat snap ik, vandaar de vraag :)
Ga wel steeds meer dvd hoesjes etc. printen, laser is voor mij geen optie.

• iglo
Denk toch dat ik voor een Canon ga: Computertotaal en PCM laten in hun reviews zien dat dit geen foute printers zijn.

bedankt voor jullie reacties :+

hier mag een slotje op 8)

[ Voor 10% gewijzigd door iglo op 15-11-2004 19:12 ]

Pagina: 1