Toon posts:

[JS] Onzichtbare selects met zelfde naam, fout bij submitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel duidelijk is de topictitel niet, ik zal even het probleem schetsen..

Ik heb dus een aantal selects met dezelfde naam, met verschillende id's. Daar is er constant 1 van die te zien is, zo ongeveer
JavaScript:
1
2
document.getElementById('select-box-een').style.display="block";
document.getElementById('select-box-twee').style.display="none";

maar nou is het probleem dat na het submitten van het formulier niet de waarde van de select die op dat moment zichtbaar is mee gaat naar de volgende pagina, maar de waarde van een andere select.. :(

Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 17:09 . Reden: tabje / duidelijker ]

Verwijderd

Dat is toch logisch? PHP let er niet op of jij een element zichtbaar maakt of niet maar pakt gewoon uit dat formulier de select met de naam. Als je meerdere selects met dezelfde naam hebt pakt hij dus gewoon de eerste ( of laatste, weet het zo niet precies ). Je moet ze dus gewoon verschillende namen geven zoals je dat bij de id's ook doet. Denk dus aan selectbox1 , selectbox2 en selectbox3 als voorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:17:
Dat is toch logisch? PHP let er niet op of jij een element zichtbaar maakt of niet maar pakt gewoon uit dat formulier de select met de naam. Als je meerdere selects met dezelfde naam hebt pakt hij dus gewoon de eerste ( of laatste, weet het zo niet precies ). Je moet ze dus gewoon verschillende namen geven zoals je dat bij de id's ook doet. Denk dus aan selectbox1 , selectbox2 en selectbox3 als voorbeeld.
hmja daar vreesde ik al voor.. iig bedankt ;)

Verwijderd

geen probleem :) Simpel op te lossen. Succes verder