Afknippen lange posts in quote?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Stel dat er iemand een lange post maakt, en een aantal users reageren daarop met de quote tags. Nu zijn er genoeg mensen die dan alle tekst weghalen vantussen de quote tags, maar veel doen dit niet, en het is wat lastig om het topic te lezen dan aangezien je telkens opnieuw die hele lap tekst moet doorscrollen.

Dus zou er niet vanaf een aantal tekens worden geknipt in de tekst? En als het echt nodig is heel de lap tekst te quoten je een extra tag moet manueel toevoegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:54
Dupje schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:03:
Stel dat er iemand een lange post maakt, en een aantal users reageren daarop met de quote tags. Nu zijn er genoeg mensen die dan alle tekst weghalen vantussen de quote tags, maar veel doen dit niet, en het is wat lastig om het topic te lezen dan aangezien je telkens opnieuw die hele lap tekst moet doorscrollen.

Dus zou er niet vanaf een aantal tekens worden geknipt in de tekst? En als het echt nodig is heel de lap tekst te quoten je een extra tag moet manueel toevoegen? :)
Lijkt me beter om gewoon een waarschuwing bij het "Let op:" ding erbij te zetten. In veel gevallen als de gehele post gequote wordt is het ook niet zinnig om te quoten.

Neem mijn post nu als voorbeeld, quoten heeft eigenlijk totaal geen zin, het is toch wel duidelijk dat ik op jou reageer :+

Een quote lijkt me alleen zinvol als ik reageer op een specifiek stuk tekst, en dan knip ik de rest er sowieso wel uit...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Of er moeten een paar posts tussen zitten die misschien over een bepaald iets van een paar posts terug gaan. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
XanderH schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:05:
[...]

Een quote lijkt me alleen zinvol als ik reageer op een specifiek stuk tekst, en dan knip ik de rest er sowieso wel uit...?
Dat is voor de oplettende gebruikers :P Sommige mensen quoten gewoon gigantische stukken tekst, wat het leescomfort nu niet echt verhoogd soms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Dat is de theorie achter quoten, maar het hele punt is volgens mij juist dat veel (beginnende) users bij het minste op dat quoteknopje rammen en zich de moeite niet nemen om die quote wat in te perken. En datzelfde soort user leest die 'Let op:'-tekstjes meestal ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Steve schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:09:
[...]
En datzelfde soort user leest die 'Let op:'-tekstjes meestal ook niet :).
Tja, dat is natuurlijk gewoon een kwestie van het mod-beleid op dat punt wat aanscherpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

crisp

Devver

Pixelated

Het is gewoon een vorm van nettiquete om op te letten dat je post leesbaar blijft, ook als je een ander quote. Mensen die dit niet begrijpen gebruiken de feature dus verkeerd en als het vaak voorkomt mag daar best door een moderator op gewezen worden imho...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 28-09 17:47
Ik kan me goed vinden in crisp's post. Op een gegeven moment moet je er voor waken dat je niet _overal_ een technische oplossing voor wilt verzinnen, terwijl de beste oplossing al voorhanden is: common sense :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Basszje

Reisvaap!]

crisp schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:57:
Het is gewoon een vorm van nettiquete om op te letten dat je post leesbaar blijft, ook als je een ander quote. Mensen die dit niet begrijpen gebruiken de feature dus verkeerd en als het vaak voorkomt mag daar best door een moderator op gewezen worden imho...
Helemaal mee eens :)

In sommige discussies is het ook wel eens nodig een groot stuk van iemands quote te posten. Bijvoorbeeld bij de paginagrote discussies in W&L e.d. :)

Het lijkt mij dat het probleem hier meer ligt tussen stoel en monitor en dat het niet met tags op te lossen is.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Pas op deze quote is gemodificeerd.
Abbadon schreef -zo ongeveer- op zondag 14 november 2004 @ 10:08:
.... terwijl de beste oplossing meestal voorhanden is: common sense 8)7
Quote-modificatie; kijk ik kan XanderH niet helemaal ongelijk geven, maar sluit me toch bij crisp en Abbadon aan.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
koppie peest schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:04:
[...]
Quote-modificatie; kijk ik kan XanderH niet helemaal ongelijk geven, maar sluit me toch bij crisp en Abbadon aan.
... :?

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij deel ik ook crisp's en Abbandon's mening? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 28-09 17:47
Of ik deel XanderH's mening, dit om het even wat makkelijker te maken 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Ik kwoot nu maar even niet, maar het ging om het eerdere voorstel waar XanderH aandroeg om 'Let op' tekstjes te maken. Op dit punt geef ik hem niet helemaal ongelijk. Voor de rest, als ik het goed begrijp, crisp en Abbadon en XanderH stellen dat er strak beleid, opvoeding gevoerd moet worden om nette posts te krijgen. Iedere user is verantwoordelijk voor het netjes houden van zijn posts.

* Ids Lupo koppie peest's commonsense schakelde nu ook weer volledig in na een wazige ochtend.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Lol, JT wijzigt het meteen naar aanleiding van dit topic? :P

Is het anders geen idee om 2 "quoteknopjes" te maken, waarbij je een apart knopje hebt om alleen naar een post te verwijzen zonder dat je de tekst ook meteen quote? Zoiets dus:
Lijkt me iig een beter idee dan quote's standaard afknippen, ok, het is dan mogelijk om met een aparte tag toch de volledige tekst te zien bij Dupje's voorstel, maar dan krijg je denk ik ook problemen met bestaande posts...

[ Voor 62% gewijzigd door Xander op 14-11-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

@XanderH zijn voorstel:

Lijkt me alleen maar verwarrend. Gewoon actief op modden imo :) . Want zo zonder een stukje van de post ben ik redelijk de context kwijt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, eigenlijk wat er al gezegt is: we verwachten hier een bepaald kennis niveau van de mensen en daar valt imho ook de netiquette onder ;) Wil of kan je daar niet aan voldoen dan wordt je echt wel op je vingers getikt hoor

* Zwerver koopt daar alvast een Netfinity voor op de HCC, die is lekker zwaar :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zwerver schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:34:
Mjah, eigenlijk wat er al gezegt is: we verwachten hier een bepaald kennis niveau van de mensen en daar valt imho ook de netiquette onder ;) Wil of kan je daar niet aan voldoen dan wordt je echt wel op je vingers getikt hoor

* Zwerver koopt daar alvast een Netfinity voor op de HCC, die is lekker zwaar :P
Zou misschien een idee zijn om iets over lange quotes toe te voegen aan dit lijstje anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:24

crisp

Devver

Pixelated

XanderH in "Afknippen lange posts in quote?"

Ja, dat is er al; ik hoefde alleen maar op de datum van jouw post te klikken in de quote_messages onder de post_reply en ik kreeg bovenstaande ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
crisp schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:33:
XanderH in "Afknippen lange posts in quote?"

Ja, dat is er al; ik hoefde alleen maar op de datum van jouw post te klikken in de quote_messages onder de post_reply en ik kreeg bovenstaande ;)
Hm, die kende ik dus serieus nog niet... wel handige feature idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

XanderH schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:05:
Neem mijn post nu als voorbeeld, quoten heeft eigenlijk totaal geen zin, het is toch wel duidelijk dat ik op jou reageer :+
Is dat wel zo? Ja... dat is zo. Waarom? Er staat totaal níets boven de post van degene waar jij op reageert en ook tussen jouw post en de post waar je op reageert zit geen andere post.

Als ik nu jouw quote achterwege zou laten wordt het een stuk lastiger om te zien op wie ik reageer. Maar dat zal duidelijk zijn.

Terug naar jouw situatie. Ik geef er zelf de voorkeur aan om toch te quoten, ook in jouw geval bovenaan dit topic. Reden: het kan best zijn dat ik aan het tikken ga en op 'verstuur bericht' klik terwijl intussen al 5 andere posts geplaatst zijn door andere users. Het kan dan mogelijk lijken dat ik op één van die anderen reageer. In sommige gevallen kan dat een irritante of zelfs ernstige spraakverwarring geven.
Dat lijkt me wel zo zinnig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Basszje schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:55:
[...]
Het lijkt mij dat het probleem hier meer ligt tussen stoel en monitor en dat het niet met tags op te lossen is.
Ik denk eerder tussen stoel en toetsenbord (PEBKAC) :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
WFvN schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:37:
[...]

Is dat wel zo? Ja... dat is zo. Waarom? Er staat totaal níets boven de post van degene waar jij op reageert en ook tussen jouw post en de post waar je op reageert zit geen andere post.

Als ik nu jouw quote achterwege zou laten wordt het een stuk lastiger om te zien op wie ik reageer. Maar dat zal duidelijk zijn.
Mja, ik had toen ik die reply typte Dupje's voorbeelden ook nog niet gezien, naar mijn idee komt dit het vaakste voor als mensen een vrij lange TopicStart hebben, en iedereen die op het 'probleem' in de ts reageert de complete TopicStart gaat quoten. Als er gewoon een post zonder verdere verwijzingen naar een andere post staat lijkt het me duidelijk dat de post gewoon slaat op de TS. Ik ging er bij mijn redenatie eigenlijk niet vanuit dat er behalve Topicstarts nog andere lange posts bestonden waarbij het ook storend zou kunnen zijn als deze in hun geheel gequote werden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

XanderH schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:40:
Ik ging er bij mijn redenatie eigenlijk niet vanuit dat er behalve Topicstarts nog andere lange posts bestonden waarbij het ook storend zou kunnen zijn als deze in hun geheel gequote werden 8)7
Mja, het is lang niet altijd om hele posts te gaan quoten. Een deel/kern waarop je wil reageren is vaak al voldoende.

Persoonlijk laat ik (voor mij) onbelangrijke stukken weg (of omdat ik er niet op reageer) maar bij lange posts quote ik vaak wel enorm veel van de post. Alleen knip ik die dan vaak in kleinere stukken waarbij ik telkens tussen de stukken door reageer. Reden hiervoor? M'n geheugen is niet zo best, als ik alleen in het begin van m'n post aangeef dat ik bijvoorbeeld reageer op de post van USER op TIJDSTIP, dan zie ik vaak gebeuren dat ik meer dan de helft vergeet... voor mij is het quoten en opdelen van een quote een mooi middel voor structuur in m'n post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
WFvN schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:46:
[...]

Mja, het is lang niet altijd om hele posts te gaan quoten. Een deel/kern waarop je wil reageren is vaak al voldoende.
Dat is het probleem: er zijn veel users die gewoon heel het zooitje quoten en dan 1 regel reply typen en dat wil niet zo vlottend lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien een voorwaarde bij het quoten dat minimaal 25% van het bericht buiten de quotetags staat. Volgens mij is dat wel te programeren :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:33:
Misschien een voorwaarde bij het quoten dat minimaal 25% van het bericht buiten de quotetags staat. Volgens mij is dat wel te programeren :)
Lastig als je kort kan antwoorden, dan moet je loze tekst verzinnen om de waarschuwing te omzeilen :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Of gewoon minder quoten ;)

Meestal zijn die zeer korte antwoorden sowieso ook kort door de bocht of niet echt verklarend ;)

(Uiteraard zou iets dergelijks voor mods wel uitgezet kunnen worden, net als met het verbod op dubbelposten ;) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 07:34

Zym0tiC

^_^

Als je dan toch die quotes gaat inkorten zou het bijv. handig zijn dat als je bij een gequote gedeelte op de header (user - datum) klikt hij in een nieuw venster de hele quote laat zien of als er bijvoorbeeld een geneste quote is en je klikt op de header dat in een nieuw venster alle bij elkaar horende quotes onder elkaar worden gezet.

Dat laatste zou nu ook wel handig zijn aangezien react zelf ook gedeeltes weglaat bij het quoten van quotes :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23
Zym0tiC schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:23:
Als je dan toch die quotes gaat inkorten zou het bijv. handig zijn dat als je bij een gequote gedeelte op de header (user - datum) klikt hij in een nieuw venster de hele quote laat zien
Wat is er mis met de huidige werking? Als je nu op de header van een quote klikt ga je naar de betreffende reactie. Dat geeft toch hetzelfde effect?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 07:34

Zym0tiC

^_^

SysRq schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:26:
[...]

Wat is er mis met de huidige werking? Als je nu op de header van een quote klikt ga je naar de betreffende reactie. Dat geeft toch hetzelfde effect?
Ik heb het niet over de huidige versie:
Als je dan toch die quotes gaat inkorten
maar _als_ ze dat header gebeuren willen toepassen.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Alfredt schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:54:
(Uiteraard zou iets dergelijks voor mods wel uitgezet kunnen worden, net als met het verbod op dubbelposten ;) )
Doublepost is gewoon een userflag en voor iedereen uit te zetten, we doen het echter alleen bij mods omdat die nog wel eens tegen de beperkingen ervan aanlopen als ze 6 topics naar TrashCan willen kicken :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zym0tiC schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:23:
Als je dan toch die quotes gaat inkorten zou het bijv. handig zijn dat als je bij een gequote gedeelte op de header (user - datum) klikt hij in een nieuw venster de hele quote laat zien of als er bijvoorbeeld een geneste quote is en je klikt op de header dat in een nieuw venster alle bij elkaar horende quotes onder elkaar worden gezet.
Hm, wat krijgen we straks, quotes die m.b.v. een javascriptje uitvouwen? :P

Pagina: 1