Toon posts:

probleem met tft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net een nieuwe 17 inch xerox tft. ik hou veel van spellen spelen alleen met zon tft is dat iets minder en het loopt ook niet echt lekker allemaal (bij sommige spellen doet ie het niet). zijn er ook drivers die het allemaal wat mooier maken of sneller laten lopen ?? en is er ook een programma die kijkt of je videokaart helemaal perfect loopt en het die eventueel repareerd (weet niet of het interessant is maar ik heb een asus geforce v8420).

bedankt

Verwijderd

Je hebt dus een GeForce 4 TI4200 op AGP8x.

Aantal tips voor TFT's/nieuwe monitors in het algemeen:

1) TFT's hebben een vaste resolutie, de zgn. Native resolutie, bij 17" TFT's is dat vaak 1280*1024. Hoger: werkt niet (out of sync). Lager: interpolatie = lelijk.
2) TFT's hebben een responstijd: zoveel milliseconden heeft een pixel nodig om te veranderen. Refreshrate hebben ze geen last van, de backlight staat constant door aan, behalve bij goedkope modellen, maar dan hebben we het nog over 500Hz voor de TL-buis. Meestal geeft de PnP info aan de PC door dat de TFT 60Hz is. Dat is voldoende. Meestal zijn ze gecapped aan iets van 75Hz, maar het maakt geen donder uit. Hierbuiten: out of sync.

Wat je dus moet doen is de monitor driver (INF) installeren, of windows op plug 'n play monitor zetten.