Toon posts:

pc slaat uit welke oorzaak? te heet of te weinig voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net een nieuwe pc.
amd 64 3000+
512 mm ram
ati radeon 9800 pro
300 watt voeding

nouja ging allemaal goed totdat dat gekke ding uitviel O-)
nu weet ik niet wat steeds de oorzaak hier van is.
ik zo'n progie gedownload waarmee je de cpu temperatuur kan uitlezen etc
hij is nu 42 graden en na een potje nfsu2 52 graden
dat is tog niet zo extreem lijkt me :o

kan het zo wezen dat me pc na een zwaar potje gamen te weinig stroom heeft ofzo en dat ie dan uitvalt?

alvast bedankt i :D

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
300 Watt lijkt me eerlijk gezecht voldoende voor zo'n pc, van de andere kant lijkt het de enige logische verklaring wanneer de temperatuur gelijk blijft. Ik denk dat je misschien een een blue screen kreeg maar dat Windows XP gelijk rebootte. Zoek even hoe je gelijk rebooten na een bluescreen in Windows XP uitschakeld want dat weet ik zo uit mijn hoofd niet.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 11:47

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

lijkt me inderdaad eerder dat je voeding onvoldoende is, waarom tegenwoordig nog een 300 watt voeding kopen (en dan helemaal als het ook nog een vaag merk is?)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel 350 watt.... :9 ff snel op de achterkant gekeken :)
maarja nog niet egt veel..... ik zal eens kijken wat voor voeding me pa erin heeft hangen :9
hij heeft tog niet zo snelle pc dan kunnen we mooi ruilen :Y)

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Een 300w voeding is imho net op het randje met zo'n systeem, maar dan met name door de videokaart. De 9800Pro zuipt stroom alsof het cola is (heb 'm zelf ook) Daarnaast kan je een 9800Pro ook als kachel gebruiken. :/
Ik zou de temp in je kast (airflow!) en de voltages monitoren en loggen met bijvoorbeeld Motherboard Monitor of Speedfan.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
hier ff een screenshot

http://145.53.191.127/speedfan.jpg

de temperatuurtjes liggen rondom de 40 graden.
ik denk zelf ook aan de voeding ;(

Verwijderd

Die voltages wijken veel te erg af. 5% is ongeveer het maximale dat ze af mogen wijken.
Als je nog een betere voeding ergens vandaan kan halen ff proberen om zeker te weten dat het daaraan ligt. Anders alsnog een betere voedig kopen. 400watt van een goed merk lijkt me wel voldoende in dit geval.
Pagina: 1