Toon posts:

Zalman CNPS7000B past niet op Asus K8N-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op de HCC een stapel onderdelen gekocht om een Mediacenter in elkaar te zetten. O.a een Asus K8N-E deluxe motherboard, een AMD Athlon64 3000+ en een Zalman cnps7000B. Maar nou zit er op het MB een rekje voor de montage van een koeler, die kan er af, maar aan de onderkant blijft een metalen plaat zitten die er ook af zou moeten voor de Zalman koeler, maar deze zit vast! Weet iemand hoe dit toch te doen? Volgens Zalman is deze koeler geschikt voor dit MB. Volgens mij zijn er hier meer mensen met deze combinatie. Hoe ging het bij jullie?

Carl

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 07:44
Zit dat plaatje niet met 2 kleine verhoginkjes door het mobo? Volgens mij mag je het er gewoon afdrukken... Het moet iig los kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens geprobeerd, maar ik krijg hem er niet af. Er steken inderdaad twee busjes door het MB naar boven, maar die zitten aan de metalen plaat vast. Als ik nog harder druik dan gaat het bord doormidden....

Carl

Verwijderd

Je moet 'm toch echt eraf kunnen trekken (zit aardig vastgeplakt idd). Misschien even voorzichtig iets er tussen wrikken (niet bovenop een printbaan natuurlijk).
Gebruik hier hetzelfde MB met ook een Zalman cooler en het duurde idd even voor ik dat plaatje los had.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, toch nog wat verder gewrikt en hij is er uiteindelijk afgekomen.
Bedankt, als je niet had gezegd dat het bij jou ook zo ging had ik het niet gedurft.

Carl

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 22:56
hmm ik had hetzelfde probleem bij de msi k8n neo2 (s939)
De backplate zit er inderdaad vrij stevig opgeplakt, maar als je er een beetje met een haardroger (!!!) opzit wordt de lijm zacht en kan je hem er zó aftrekken. Een minuut of 5 moet volstaan.

Ja ik weet het, het is een beetje freaky maar het werkt wel en heeft (zover ik weet) geen nadelinge consequenties.

edit:
hmm ik moet toch sneller leren typen. Maarja, het is wel handig voor mensen die later ditzelfde probleem zullen hebben

[ Voor 16% gewijzigd door kaconst op 13-11-2004 17:33 ]

Pagina: 1