Toon posts:

Movie kantelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een film verticaal opgenomen en wil deze kantelen/ draaien/ rotaten. Is daar een programma/ mogelijkheid tot ?

Mvg,

Karel.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Bij beeldscherm instellingen je scherm 90 graden draaien?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 13:57
Misschien dat VirtualDub dit kan. Het lijkt mij op zich een vrij ingewikkelde operatie en schrik niet als dit voor een film van een uur wel eens 5/6 uur kan duren (of misschien wel meer).

Het is trouwens voor het eerst dat ik iets dergelijks lees en ga zelf ook even kijken of dit kan. Ik zie leuke ideetjes voor m'n eigen filmpjes :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
proller: film zegt ie...

je kan met virtualdub je film ondermeer roteren enzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 22:02

e1f

Met virtualdub kan dit inderdaad, met de filters rotate (duh...). Ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Op z'n kant gefilmd met een dv camera. Maar het resultaat na kanteling is niet super.

Verwijderd

edit 2: Waar kun je een filmpje nou kantelen met virtualdub? was op zoek naar hoe het moest, en vond dit topic. Bij "video" - "filters" - ''rotate'' kan het niet, aangezien dat alleen voor images is. Iemand enig idee hoe dit te doen met virtualdub?

bvd.

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:11 ]

• e1f

e1f

Kan gewoon met de filter rotate, die is niet alleen voor stilstaande images, maar kan ook gewoon je filmpje kantelen. Net nog even snel geprobeerd en het werkt prima.

Verwijderd

raar, want bij mij draait het filmpje toch echt niet hoor :?

Verwijderd

hahaha, dit klinkt misschien heel erg vreemd. Maar een goed programma weet ik niet. Wel weet ik dat dit mogelijk is met subseven. Alleen wil je dat eigenlijk niet op je pc hebben staan.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

virtualdub met Rotate werkt hier ook... dus.. denk dat je iets fout doet.. kijk het nog eens na, als je er niet uitkomt, kan ik je wel een file met de settings die het bij mij doen geven.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Ik zoet een programmatje die een film kan spielen.

• e1f

e1f

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:04:
raar, want bij mij draait het filmpje toch echt niet hoor :?
Wat zijn de eigenschappen van je filmpje? avi/mpeg? codec?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:12:
hahaha, dit klinkt misschien heel erg vreemd. Maar een goed programma weet ik niet. Wel weet ik dat dit mogelijk is met subseven. Alleen wil je dat eigenlijk niet op je pc hebben staan.
hahah, klinkt inderdaad vreemd, maar dit gaat niet werken. Subseven heeft namelijk een optie om een paar grappen uit te halen met de gebruiker, waaronder het beeldscherm kantelen, maar dit kantelt geen filmpje. ;) :>

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Heel simpel:

Download videolan-player van videolan.org en open de film.
Ga vervolgens naar instellingen <> uitgebreide GUI en je krijgt meer opties voor het beeld.

Volgens mij was de optie "transformation" het, maar ik heb het gisteren nog uitgeprobeert.

Anders weet het niet anders. Nvidia wil nog wel de makkelijke opties hebben om je beeld te laten kantelen, maar van Ati weet ik dat niet.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jah en :?
zet film op play, draai je beeld 90/180 graden en kijken maar ;)
tenzij hij hem op dvd wilt branden....maar dat staat er niet bij :)

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 08:05

Xeo

Nvidia wil nog wel de makkelijke opties hebben om je beeld te laten kantelen, maar van Ati weet ik dat niet.
Ati heeft deze optie ook. Tenminste in mijn menu balk als ik op het ati-logo klik krijg ik als keuze optie draaihoek..

[ Voor 24% gewijzigd door Xeo op 10-01-2005 08:26 ]

Verwijderd

Als je windows XP hebt, dan met Movie maker B)
Pagina: 1