Toon posts:

[XP] Useraccount probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een pc met windows xp home sp2 thuis staan. Deze pc is niet van mij alleen dus hebben we 5 verschillende account's aangemaakt voor de verschillende gebruikers. Normaal gesproken hebben we nooit problemen met de pc maar sinds vandaag is het om een of andere vage reden niet mogelijk in te loggen op de pc. Hij start keurig door tot het welkom's scherm maar op het moment dat je een van de gebruikers aanklikt doet ie alsof ie inlogt maar logt ook binnen 2 sec weer netjes uit.

In een ander draadje vond ik het volgende:

Ze melden daar meerdere malen de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit key. Die zou niet meer verwijzen naar C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.

Ik heb al geprobeerd het admin password te resetten met zon admin hax boot cdtje om vervolgens via de windows xp recovery console de fout in het register te herstellen dit mocht echter niet baten.

Vervolgens heb ik de harddisc uitgebouwd en ingebouwd in een 2de test pc geplaatst om vervolgens de meest cruciale gegevens te backuppen (document's & settings van de verschillende users etc) om daarna de boel te formatteren en lekker opnieuw te beginnen.

Maar op het moment dat ik een map open in document's en settings krijg ik de melding "deze map is niet toegankelijk". Als ik de eigenschappen van de desbetreffende map open staat deze op "read only" alleen is het vakje licht grijs gekleurd. Je zou zeggen kwestie van uitvinken en gaan maar op een of andere manier kom ik niet in de verschillende mappen van de 5 gebruikers op deze HD en het gaat vooral om de verschillende my documents folders de rest op de hd is veel minder belangrijk.

Kan ik nog bij deze gegevens komen of is het einde verhaal en is alleen formatteren nog een optie ? :)

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Als je admin bent kun je eigenaar worden van de map. Dit doe je via het tabblad beveiliging - geavanceerd - eigenaar.

Verwijderd

Topicstarter
Om dit te kunnen wijzigen heb ik waarschijnlijk een pc met windows xp professional nodig . In mijn Home editie kan ik namelijk wel een map delen maar ik kan helaas niet specifiek gebruikers aan en uitvinken die wel / geen toegang hebben tot deze map.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jouw laatste vraag staat uitgelegd in de altijd mooie en behulpzame Windows Operating Systems FAQ :)