Toon posts:

Ik kan mijn gedeelde map zien op andere pc maar geen toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb netwerkske met 2 pc's en router onder windows xp

als ik een map deel kan ik deze zien op andere pc bij netwerklocaties maar als ik deze wil openen heb ik geen toegang tot deze map
bij machtigingen van de map staat iedereen ingesteld

Verwijderd

Ik weet even niet meer precies hoe die menu's eruit zien in W2k, maar je moet waarschijnlijk iets meer doen dan de map delen..

Je moet groepen toevoegen die de map kunnen bereiken (vb. Everyone, Administrators etc) Als het goed is, is de map dan wel te bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:18:
Ik weet even niet meer precies hoe die menu's eruit zien in W2k, maar je moet waarschijnlijk iets meer doen dan de map delen..

Je moet groepen toevoegen die de map kunnen bereiken (vb. Everyone, Administrators etc) Als het goed is, is de map dan wel te bereiken.
da klopt maar dan krijg ik de melding na aanmelden
"onvoldoende opslagruimte op server om opdracht te verwerken"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06
"iedereen" betekend "iedereen" die een account op die PC heeft. Als je tweede pc een account gebruikt die niet op de eerste ook bestaat (met hetzelfde password), zal het inderdaad niet werken.

Geef dus eens wat meer informatie op dat gebied.

Verwijderd

Topicstarter
Xandrios schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:52:
"iedereen" betekend "iedereen" die een account op die PC heeft. Als je tweede pc een account gebruikt die niet op de eerste ook bestaat (met hetzelfde password), zal het inderdaad niet werken.

Geef dus eens wat meer informatie op dat gebied.
ik heb ondertussen de gebruikers Administrator en Tom toegevoegd aan de rechten op deze map , op de tweede pc is er ook een gebruiker Tom en met deze kan ik dus wel inloggen maar krijg ik dus de foutmelding "Er is onvoldoende schijfruimte op de server om de opdracht uit te voeren"

Verwijderd

Misschien is er wel te weining schijfruimte???!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 21:03 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Je moet zowel rechten op de share als op de map hebben. En de suggestie van Xandrios is ook wel nuttig :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb dit probleem ook gehad. Het heeft te maken met te weinig 'ruimte' op de een of andere stack. Je kan het aanpassen via de registry. Het probleem is beschreven in de Microsoft Knowledge base. Het enige probleem is dat ik zo snel niet weet waar. Je gebruikt nl een Nederlandse versie van XP. Dus je kan de foutmelding niet zomaar invoeren. (Dit is dus de reden waarom ik altijd volledig Engels werk) Misschien kan je het proberen via het foutnummer

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1