freebsd packages-5-stable

Pagina: 1
Acties:

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Heb net een verse install gedaan van freebsd 5.3,
zover geen probleem, heb gnome, evolution enz allemaal geinstalleerd middels pkg_add -r.

Alleen is er nu dus gnome-2.61 geinstalleerd, en ik verwachte eigenlijk gnome2.8 te krijgen.

Nu heb ik even middels ftp gekeken naar de packages ingangen die er allemaal zijn.
Maar ik zie alleen geen package-5-stable (dit zou volgens mij nu wel moeten)
Moeten deze packages nog gebouwd worden of hoe zit dit ?
Weet iemand hoevaak de packages gebuild worden ?

Ik weet dat ik middels cvsup de ports kan update en alles met de hand kan make installen, maar dit vind ik voor een werkstation niet nuttig, en duurd gewoon te lang.
Ik wil gewoon de allerlaatste gnome enzo hebben (middels package) .
Wie weet wat ik over het hoofd zie ?

Verwijderd

wat je in elk geval niet moet gebruiken voor het upgraden van gnome is "portupdate" een update functie van freebsd.

informatie hoe je gnome moet updaten staat hier lees het goed en vergeet niet de het upgradescript te gebruiken.

suc6 en veel plezier met freebsd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 16:14 ]

• _DeWie_
Weet ik, maar ik wil dus gewoon op een kale machine zonder gnome deze installeren.
Is dus geen sprake van een update, maar een nieuwe install

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

De packages die nu op de server staan, zijn de packages die gebouwd zijn voor 5.3-RELEASE. Voor een RELEASE uitkomt is er altijd een ports freeze om foutjes uit ports te krijgen, en de packages die na die freeze gebouwd worden, zijn de packages die op de CD staan en op de server. Toen de freeze begon was GNOME 2.8 nog niet uit, daarom zie je deze packages niet op de server.

Nu je eigenlijke vraag: waar staan die packages dan wel, als ik ze nodig heb na een verse installatie? Op de server van het FreeBSD/GNOME-project. Om ze te gebruiken:

code:
1
2
# setenv PACKAGEDIR http://www.marcuscom.com/tb/packages/5-STABLE-MarcusCom/Latest/
# pkg_add -r gnome

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Dit staat op freshports.org:

gnome2

• _DeWie_
Ok, voor gnome had ik inderdaad begrepen dat ik die kon pakken.
Maar ik heb het meer over algemeen, dus ook andere packages de nieuwste.
Dus niet alleen gnome maar ook ander applicaties, indien gewenst.

Als ik het zo zie heeft freshports altijd de laatste versies gebuild ?
Builden die dan ook packages, ik meende dat die alleen de versies bijhielden ?

[ Voor 13% gewijzigd door _DeWie_ op 13-11-2004 23:33 ]

Verwijderd

Freshports maken inderdaad niet zelf ports. Zover ik weet moet je met cvsup je ports tree up-to-date houden, en dan heb je met pkg_add de nieuwste ports. dus cvsup is voor ports en packages.
Pagina: 1