.avi branden met NEC 3500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

hoi tweakers
ik heb sinds een paar dagen ook een nec 3500
dit is mijn eerste brander en heb dan ook niet zo veel verstand ervan.
kunnen jullie me uitleggen wat die firmware inhoudt en hoe controlleer ik of ik de juiste heb.
en als ik de juiste niet heb hoe zet ik deze erop.
heb avi bestanden proberen te branden maar dat lukt niet (met nero 6.3 )
8)7
alvast bedankt..
greetz. ritsie.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ritsie:
Je hebt geen speciale firmware nodig om goed te kunnen branden met de NEC 3500. Ik raad je aan je vraag iets duidelijker te stellen (wat probeer je precies te doen en wat gaat er precies mis). Maar nog handiger is eerst wat faqs en discussies te lezen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:16

Rmg

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 17:06:
hoi tweakers
ik heb sinds een paar dagen ook een nec 3500
dit is mijn eerste brander en heb dan ook niet zo veel verstand ervan.
kunnen jullie me uitleggen wat die firmware inhoudt en hoe controlleer ik of ik de juiste heb.
en als ik de juiste niet heb hoe zet ik deze erop.
heb avi bestanden proberen te branden maar dat lukt niet (met nero 6.3 )
8)7
alvast bedankt..
greetz. ritsie.
Firmware is de Software die in de brander zelf zit om de brander aan te sturen zegmaar

Als je er niets aan gedaan heb heb je meestal de standaard firmware van de fabrikant ;)

Je kan er nieuwe firmware op/in flashen vaak zijn het een paar bugfixes en typen media die toegevoegd worden en zo weer beter ondersteund word (simpel gezegd) er zijn ook gehackte firmwares die functies van een drive kunnen unlocken in gunstige gevallen

Als ik jou was zou ik eerst kijken naar de manier van branden of die wel juist is :7
Als je firmware flash dus fout gaat ben je en je brander en je garantie kwijt :X

Verwijderd

bedankt voor jullie reactie ben dr inmiddels achter dat je je avi eerst moet omzetten.
Alleen dat firmware en flash verhaal begrijp ik niet zo goed. Ik snap dat je firmware ervoor zorgt dat je dvd recorder doet wat ie moet doen, ik heb nu 2.16 erop zitten(standaard heb er niks aan gedaan)

"'Je kan er nieuwe firmware op/in flashen vaak zijn het een paar bugfixes en typen media die toegevoegd worden en zo weer beter ondersteund word (simpel gezegd) er zijn ook gehackte firmwares die functies van een drive kunnen unlocken in gunstige gevallen''

wat bedoel je precies met het bovenste verhaal bugfixes , en een drive kunnen unlocken :?

hij brand een dvd -r 4,7 gig op 8speed (3519mb) in 10 minuten.

ik hoop niet dat ik ook nog stom over kom want dat gevoel heb ik wel...
vast bedankt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54
ritsie's vraag splits ik even af uit Welke firmware voor de NEC 3500? :).

ritsie : sja, zie ook de reactie van drfruit.. Het branden lukt niet, wat lukt er dan niet? Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke? Wat wil je precies doen? Het is wel onduidelijk zo..

Over firmware : een bugfix zou er b.v. uit kunnen bestaan dat de drive na het branden niet altijd open ging, en met een nieuwe firmware wel (fictief voorbeeld). Bij het "unlocken" kan je de brander dingen laten doen die volgens de specificaties niet kunnen (hogere snelheden bijvoorbeeld). Volgens mij allebei niet nodig voor wat jij wil, wat jij wil kan gewoon met de standaard firmware (zover ik begrijp wat je wilt ;)).

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2004 15:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

thanx :+

Verwijderd

Probeer je avi's als DVD-ROM of als DVD-video te branden in Nero?
Pagina: 1