Ik ben sinds kort bezig met PHP en ik ben bezig met een soort van wizard. Ik had het eindelijk voor elkaar dat sessie waarden langer werden onthouden dan alleen op de volgende pagina, maar vandaag ga ik verder met mijn werk en ik merk ineens dat de waarden niet meer onthouden worden, zonder dat ik ook maar 1 regel code heb veranderd.
Ik ben nu van alles aan het proberen om het weer werkend te krijgen maar het lukt me niet.
Ik heb al hier gekeken:
http://nl3.php.net/manual/en/ref.session.php
en hier:
P&W FAQ - PHP
en daar zal ongetwijfeld staan wat ik fout doe, maar ik kan het er in ieder geval niet uithalen.
Het gaat om de volgende code:
Ik krijg bij het openen van de derde pagina dan de volgende foutmelding:
Notice: Undefined index: oppervlakte_kamer in c:\phpdev\www\recht en ict\3_oppervlaktekeuken.php on line 30
Dit is de code zoals hij was toen het vorige week nog werkte. Ik heb inmiddels begrepen dat je session_start + $_SESSION en session_register niet door elkaar mag gebruiken. Ik heb het al geprobeerd om dat dus niet te doen, maar dat helpt dus ook niet. Ik heb dus maar de "zeker weten foute, maar vorige week nog werkende code" neergezet.
Wat moet ik veranderen om ervoor te zorgen dat hij wel weer de variabelen onthoudt?
Ik ben nu van alles aan het proberen om het weer werkend te krijgen maar het lukt me niet.
Ik heb al hier gekeken:
http://nl3.php.net/manual/en/ref.session.php
en hier:
P&W FAQ - PHP
en daar zal ongetwijfeld staan wat ik fout doe, maar ik kan het er in ieder geval niet uithalen.
Het gaat om de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php // 1_OppervlakteKamer.php error_reporting(E_ALL); session_start(); ?> <form method="get" action="2_EigenKeuken.php"> Wat is de oppervlakte van uw kamer? <br> . . . <br> <input name="oppervlakte_kamer" value="">m<sup>2</sup> <br> <br> <input type="submit" value="Verder"> </form> </body> </html> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <?php error_reporting(E_ALL); session_register("oppervlakte_kamer"); session_register("eigen_keuken"); $_SESSION['oppervlakte_kamer']= $_GET['oppervlakte_kamer']; $_SESSION['eigen_keuken']= 0; ?> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- function Navigeer(lijst) { var Geselecteerd = lijst.selectedIndex // als de bovenste opties geselecteerd is niets doen if (Geselecteerd != 0) { window.location = lijst.options[Geselecteerd].value; } } </SCRIPT> Heeft u een eigen (dus niet gemeenschappelijk) keuken? <br> <Form> <SELECT onChange="Navigeer(this);"> <Option value="">Maak een keuze:</option> <Option>--------------------</option> <Option value="3_OppervlakteKeuken.php">Ja</option> <Option value="4_GemeenschappelijkeRuimten.php">Nee</option> </SELECT> </FORM> <br> Gevolgd pad: <br> <font COLOR="#777777"> <?php echo "Uw kamer heeft een oppervlakte van " . $_SESSION['oppervlakte_kamer'] . " m<sup>2</sup>"; ?> </body> </html> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php error_reporting(E_ALL); session_register("eigen_keuken"); $_SESSION['eigen_keuken']= 1; ?> <form method="get" action="4_GemeenschappelijkeRuimten.php"> Wat is de oppervlakte van uw keuken? <br> . . . <br> <input name="oppervlakte_keuken" value="">m<sup>2</sup> <br> <br> <input type="submit" value="Verder"> </form> <br> <br> <br> Gevolgd pad: <br> <font COLOR="#777777"> <?php echo "Uw kamer heeft een oppervlakte van " . $_SESSION['oppervlakte_kamer'] . " m<sup>2</sup>"; ?> <br> U heeft een eigen keuken </body> </html> |
Ik krijg bij het openen van de derde pagina dan de volgende foutmelding:
Notice: Undefined index: oppervlakte_kamer in c:\phpdev\www\recht en ict\3_oppervlaktekeuken.php on line 30
Dit is de code zoals hij was toen het vorige week nog werkte. Ik heb inmiddels begrepen dat je session_start + $_SESSION en session_register niet door elkaar mag gebruiken. Ik heb het al geprobeerd om dat dus niet te doen, maar dat helpt dus ook niet. Ik heb dus maar de "zeker weten foute, maar vorige week nog werkende code" neergezet.
Wat moet ik veranderen om ervoor te zorgen dat hij wel weer de variabelen onthoudt?