Toon posts:

Continous Award Beep Error, Geheugen probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Edit!!! Probleem opgelost, cmos resetten/batterij er uithalen doet wonderen ??

Beste mede Tweakers,

Laatst was 1 van mijn 2 twinmos geheugen reepjes kapot gegaan. Vervolgens heb ik de kappote omgeruild voor een nieuwere. Heb gelijk de vervangende geheugen reep geinstaleerd en hoor helaas tot mijn terleurstelling bij het opstarten BIEEEEEEEEEEEEEEEP............................................BIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP etc.

Haal de nieuwe reep er weer uit maar het mocht niet baten, nog steeds de zelfde beep code. Ik de code opgezocht: Award Bios Beep error code : Continous beep is something wrong with the memory.

Vervolgens beide repen in andere comp getest, werkte probleemloos. Het gaat trouwes om een Asus A7N8X-X Mobo.
Na elke mogelijk bank combinaties geprobeerd te hebben en complete uitelkaar halen, kijken op kortstluiting en dergelijke, vervolgens weer inelkaar zetten ben ik radeloos.

Dus bij deze, Tips en aanwijzingen worden zeer op prijs gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 18:18 ]

Verwijderd

Het zal waarschijnlij geen geheugen probleem zijn, want in een andere pc doetie het wel. Er kan kortsluiting zijn onstaan, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Kortsluiting zou best wel kunnen vanwege het feit dat het een goedekope kast is waar bij als je niet oplet snel contact maakt met de case. Ik hoop echter niet dat dit het geval is. En het geheugen werkt wel goed maar zou er iets mis kunnen zijn met de geheugen banken ?

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat de geheugenbanken in orde zijn, want dat is bijna nooit voorgekomen,, of je bent een uitzonderlijk geval ;). Maar heb je de voeding en de rest van de onderdelen geaard voordat je eraan ben begonnen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de helaas niet aangesloten is op een stopcontact met aarde. ik verwacht nu ook dat de mobo kapot is, aangezien het ook niet de vid kaart is want dat stond ook in sommige posts. frustrerend 1ne moment doet comp het, andere moment niet meer. Mocht echt iemand nog een idee hebben hoor ik het graag.