Hoe kan ik zonder dat het me al te veel geld kost een 3e hd aansluiten terwijl mijn beide ide slots al in gebruik zijn. 1 door 2 hd's en die ander door cd-rom driver en cd writer. hoe valt dit dus op te lossen? Ik heb al verschillende opties gehoord zoals een pci kaartje kopen maar hier heb ik eigenlijk niet zoveel trek in dus wat zijn andere(goedkope) oplossing. Ik heb een asus a7n bordje. En het gaat om een hd schijf van 120 gig die erbij moet. De andere 2 zijn 120 en 80 gig.
Haal 1 cd speler eruit of koop een mooi udma controllertje voor in een pci slot
Verwijderd
Ik vrees dat de enige oplossingen zijn:
a. SCSI controller
b. PCI IDE controller
c. moederbord met 2x IDE en 2x SATA
a. SCSI controller
b. PCI IDE controller
wat kan de TS dan met optie a en c?Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:23:
Ik vrees dat de enige oplossingen zijn:
a. SCSI controller
b. PCI IDE controller
d. Cd-rom speler eruit halen

Weet niet waarom mensen altijd 2 cd-spelers moeten hebben je hebt er toch genoeg aan 1?
Weet niet waarom mensen altijd 2 cd-spelers moeten hebben je hebt er toch genoeg aan 1?
om on the fly kopietjes te maken? (Of je moet de TS beter lezenBaBo3n schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:25:
d. Cd-rom speler eruit halen
Verwijderd
Optie e: Kastje om CD Rom/Harde schijf in te bouwen en extern te gebruiken. Afhankelijk van welk Asus A7Nxxx bordje je hebt via USB 2.0 of Firewire. Ook handig om je reservekopieën mee te nemen als je de harddisk extern maakt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 15:34 ]
Verwijderd
Er zijn behuizingen te koop waar je een HD of een optisch station in kunt bouwen. Deze kun je dan op een USB 2.0 of Firewire poort aansluiten. Net zoiets als een externe cardreader, maar dan voor CD of HDD. Ik zal eens kijken of ik in de Pricewatch zo snel een voorbeeld kan vinden...
[url] pricewatch: IDE-behuizing (USB, 3.5") [/url]
[url] pricewatch: IDE-behuizing (USB, 3.5") [/url]
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 16:02 ]
ja maar dan moet je hd toch ook een usb aansluiting hebben of zie ik dat verkeerd? want dat heeft mijne dus niet. En een pci kaartje wat kost dat?
www.marktplaats.nl ? 2e hands kaartjes volop! tientje heb je er wel eentje.
heb in mijn server ook een 2e hands Highpoint ATA100, werkt pfect.
heb in mijn server ook een 2e hands Highpoint ATA100, werkt pfect.
[ Voor 32% gewijzigd door BuG2FiX op 13-11-2004 16:04 ]
Verwijderd
Die kastjes hebben intern IDE en extern USB/Firewire. Je bouwt je harde schijf in het kastje en sluit het kastje aan op USB dan wel Firewire. Het kastje bevat als het ware een verloopstukje van IDE naar USB...
Verwijderd.
[ Voor 97% gewijzigd door NaN op 13-11-2004 16:09 . Reden: Dubbelantwoord... ]
zitten er nog nadelen aan een extern hd kastje of maakt dat niet zoveel uit? en wat kan ik dan het beste doen:
me cdrom shit erin hangen of me hd?
ik denk zelf cdrom.
me cdrom shit erin hangen of me hd?
ik denk zelf cdrom.
Verwijderd
optie 1: Als je cd spelers al een beetje aan het verouderen zijn koop je gewoon een DVD brander combo dinges (nec3500 ofzo) en gooi die andere twee eruit.
optie 2: Koop een goedkoop PCI IDE controllertje, ik heb zelf een Promise TX2 werkt prima.
optie 2: Koop een goedkoop PCI IDE controllertje, ik heb zelf een Promise TX2 werkt prima.
Pagina: 1