Toon posts:

DIKO... het werkt hier niet :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik word een beetje gek van al die divx naar dvd programma's omdat er hier geen enkele werkt...

Neem nou DIKO... Je maakt genoeg schijfruimte vrij, je zet de instellingen precies zo als op elke site staat aangeven, je kies part 1 en 2 van een divx film en de daarbij behorende ondertiteling... Je wacht netjes 3 en een half uur totdat ie klaar is...

om er vervolgens achter te komen hij maar 1:30 uur van de film heeft omgezet die 2 uur duurt....

Nou dan zoek je dus een ander intiatief: Filmmachine...

Nou eerst moet je een of andere codec installeren nadat je filmmachine hebt gedownload... en als je dat eenmaal gedaan hebt en je zegt start conversie ofzoiets komt er nergens netjes een tijd te staan of een balkje waarin je kunt zien hoever die is maar 2 regels waaruit je nog niks kunt halen... En er veranderd niets...

Is ie dan bezig met omzetten of wat is ie dan eigenlijk aan het doen?

Heeft iemand verklaringen op bovenstaande problemen...

Danku :*)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin hier even mee: [search=DVD DivX convert]. Er meer dan genoeg informatie hierover te vinden; verder heb ik niet het idee dat je zelf hebt gezocht naar oplossingen voor de genoemde problemen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Lijkt een beetje op dit topic, avi naar dvd omzetten/
eigenlijk precies hetzelfde, ;) Misschien staat daar wat info tussen die je verder kunt helpen

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Heb je met DIKO al eens een andere film geprobeerd ?
Het gaat natuurlijk af en toe mis, kan allerlei oorzaken hebben, xvid encodig, sound encoding etc. Dus probeer eerst eens een andere film. Ik heb hier ook wel eens een film
die met DIKO niet te converteren is.

Verwijderd

Koop WinAVI, dat werkt perfect. Ook voor het toevoegen van ondertitels is dit programma uitstekend geschikt. Je kan er niet mee branden, maar dat kun je met Nero doen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik hier een topic over heb geopend... Er waren er idd genoeg :o

Heb inmiddels Winavi geprobeerd en het werkt heel goed.... Hij doet er maar een uurtje over en zet er ook netjes de ondertiteling onder...

Toch zie ik wel enig kwaliteitsverlies... kan dat kloppen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:43:
Sorry dat ik hier een topic over heb geopend... Er waren er idd genoeg :o

Heb inmiddels Winavi geprobeerd en het werkt heel goed.... Hij doet er maar een uurtje over en zet er ook netjes de ondertiteling onder...

Toch zie ik wel enig kwaliteitsverlies... kan dat kloppen?
Ja, je hebt denk ik altijd wel iets kwaliteitsverlies, daar valt met veel programma's niet aan te ontkomen. Je kunt wel bij 'Output -> Fixed Output Quality' highest aanzetten, dat doe ik ook altijd, dan beperk je het kwaliteitsverlies tot een minimum. Zelf vind ik het verlies niet storend, op televisie zul je nauwelijks verschil zien.

WinAVI heeft trouwens ook nog wel één nadeel. De nieuwste final (5.8) kan niet helemaal goed met AC3 geluid om gaan, als je een film hebt met AC3 geluid dan zul je dat eerst in VirtualDub, of een dergelijk programma, om moeten zetten. Als je 'Enabled DirectAC3' inschakelt dan loopt WinAVI na zo'n 7% vast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 18:32 ]

Pagina: 1