Ben net terug van de HCC en heb een TV-kaart gekocht bij Funprice. Ik zocht een simpel goedkoop kaartje en zij hadden de Leadtek Winfast 2000XP Lite (?) in de aanbieding voor 30 euro.
Ik kreeg hem in een simpel wit doosje met de uitleg dat het om een OEM-versie gaat en dat de drivers wel op internet te vinden waren. Prima, zolang ze maar te vinden zijn, vind ik het best.
Pak ik hem net uit is hij wel erg groot (zie foto).

Blijkt dus dat er een hardware MPEG2-encoder opzit van Conexant, type CX23416. Andere grote chip is de Conexant CX23882 'Broadcast Decoder'.
Kijk ik nu op de site van Leadtek dan is de enige kaart die hierop lijkt de Winfast PVR2000! Toch zijn de audio-aansluitingen iets anders en missen bij mij een paar SMD-chippies.
Ik heb dus nog niet uitgebreid gezocht maar post dit alvast zodat anderen deze kaart wellicht ook nog op de HCC kunnen halen. Een 'echte' PVR2000 kost namelijk rond de 100 euro!
Mijn vragen:
1. Wie herkend deze kaart en weet welk type dit nu is?
2. Welke drivers horen hierbij?
3. Welke functies mis (ivm de ontbrekende chips) tov de PVR2000?
4. Zijn er meer mensen die deze kaart gekregen hebben of heb ik mazzel gehad?
Alle info is welkom.
Ik kreeg hem in een simpel wit doosje met de uitleg dat het om een OEM-versie gaat en dat de drivers wel op internet te vinden waren. Prima, zolang ze maar te vinden zijn, vind ik het best.
Pak ik hem net uit is hij wel erg groot (zie foto).

Blijkt dus dat er een hardware MPEG2-encoder opzit van Conexant, type CX23416. Andere grote chip is de Conexant CX23882 'Broadcast Decoder'.
Kijk ik nu op de site van Leadtek dan is de enige kaart die hierop lijkt de Winfast PVR2000! Toch zijn de audio-aansluitingen iets anders en missen bij mij een paar SMD-chippies.
Ik heb dus nog niet uitgebreid gezocht maar post dit alvast zodat anderen deze kaart wellicht ook nog op de HCC kunnen halen. Een 'echte' PVR2000 kost namelijk rond de 100 euro!
Mijn vragen:
1. Wie herkend deze kaart en weet welk type dit nu is?
2. Welke drivers horen hierbij?
3. Welke functies mis (ivm de ontbrekende chips) tov de PVR2000?
4. Zijn er meer mensen die deze kaart gekregen hebben of heb ik mazzel gehad?
Alle info is welkom.