x800 pro -> kleureninstellingenprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Heb net mn x800 pro eindelijk binnen gekregen :D Meteen nieuwste drivers dr voor geinstalleerd. Ik zit alleen met een erg irritant probleem. Mijn monitor staat normaal gesproken erg donker, dus moet ik bij de kleureninstellingen altijd de gamma correction omhoog gooien. Ik heb dezelfde kleureninstellingen ingesteld voor "Desktop" en "Full screen 3d" onder het tabblad "Color" van me ati panel. Maar elke keer als ik een spel laadt, lijken de kleuren weer ineens veel donkerder, en als ik dan uit het spel ga, zie ik ook meteen dat de standaardinstellingen ineens weer aan staan :S Dus alles staat weer heel donker. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik t op kan lossen?

blaat

Verwijderd

Heb je de monitor zelf ook al gepoogd in te stellen? En dan bedoel ik niet softwarematig... Dus gewoon knoppen draaien... :P

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

had je dat met je vorige videokaart niet dan..
hetlijkt me logisch dat de gamma per applicatie gaat hea.. dus de gamma correction in windows zal niet hetzelfde zijn als in games. In bijna ieder spel kan je de gamma ook instellen, dan zal je het daar mee moeten doen.
tenzij je daadwerkelijk bent vergeten om aan je monitor te knooien.. 8)7

MSI GX660R for the win!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dit probleem ook met mijn (oude) monitor, en dit is niet te verhelpen door met de monitor te gaan klooien :)

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik had dit probleem met mijn vorige videokaart niet. En mijn monitor staat al op zn lichtst. Maar het probleem is: je ziet em in het laadscherm van Richard Burns Rally (ik noem maar een spel) eerst goed staan. De kleuren zijn dan gewoon goed. En in hetzelfde laadscherm zie je em dan ineens terugspringen naar de default kleurinstellingen.

Het ligt dus niet aan de monitor of zo, maar aan de drivers of zoiets, denk ik. Als ik nou op 1 of andere manier de default settings (waar is de hele tijd naar terugspringt) zou kunnen instellen, zou dat mn probleem wel oplossen. Maar ik heb geen flauw id hoe dat moet.

[ Voor 29% gewijzigd door Pennywise81 op 13-11-2004 18:04 ]

blaat

Pagina: 1