Toon posts:

Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren maakte ik iets zeer speciaal mee.
Toen ik eerst gewoon in windows zat blokkeerde alles tijdens het zien van een film. Na enkele seconden reboote de computer, die tot in Windows geraakte maar na een korte tijd weer crashte en reboote.
Zo is dat een 5tal keer gelukt (crashte na minder als een minuut)
Nu geeft hij NIETS meer. Als ik op de powerknop duw geeft hij geen teken van leven (er draait zelfs geen enkele fan)

Eerst dacht ik dat mijn voeding stuk was, dit bleek het niet te zijn (zekering is nog steeds intact en na vervangen van voeding werkt het even slecht)
Nu kan ik zelfs niet booten met enkel moederbord en processor.
Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat zijn de specs van je bak :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Staat er nochthans bij :

CPU : AMD Athlon XP2200+ (niet [meer] overclockt)
MoBo : MSI KT400Ultra
GPU: GeForce4 Ti4600
Memory : 512DDR PC3200
Voeding : 300W (goedkope rommel)
HD : 1* 80Gb 7200rpm 8Mb cache

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Kijk eerst nog maar even in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, want je kan nu nog wel wat meer dingen zelf proberen :). Pak iig een voeding waarvan je zeker weet dat deze werkt (groen+zwart op de ATX stekker verbinden), en sluit deze op je moederbord aan. Kijk dan even in de manual op welke pinnetjes je de powerknop aansluit, en sluit deze pinnetjes kort met een schroevendraaier/paperclip (om een gare knop maar uit te sluiten). Sluit verder niets aan op het moederbord, ook geen processor/video/etc. Als de voeding nu niet aan wil springen is je moederbord behoorlijk gaar. Slaat het nu wel aan, voeg dan steeds iets toe (en lees de rest van de troubleshooter :)). Dan kom je vanzelf bij het probleem.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.