Toon posts:

Asrock K7VM2 Rev.3 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem. Ongeveer 2 weken had ik de pc van mn tante opgehaald om te repareren. Het ding zat vol virussen/spam etc. Dus m.i. was een simpel rondje "format C: en install WinXP" voldoende.
Helaas...
(het gaat overigens om een ASRock Mobo K7VM2 rev3 met 2 DDR banken etc., Athlon 1200)

Het probleem:
Ook voor de format zette ik de pc soms aan en gebeurde er niks. Alleen het powerledje en de harddisk led gingen branden. Volledig zonder variatie en dit bleef zo.
Dit gebeurde min of meer 1 van de 4 keren aanzetten, dus ik maakte me niet echt druk.

Na de format werd het steeds vaker (misschien mede veroorzaakt door het vele rebooten).
En opeens gebeurde er niks meer.. Ik kreeg em niet meer aan. Nadat hij een poosje aan had gestaan, werkte een resetpoging opeens wel. Gelukkig, hij deed het weer.

Laatst maar een blokje RAM erbij gekocht (PC266 DDR 256 MB voor VIA). Vandaag wou ik dat er maar eens inbouwen.. Maar voordat ik de RAM inbouwde eerst maar even gekeken of ie het deed.
SHIT! toen deed ie helemaal niks meer. Met nieuwe ram, zonder nieuwe ram, niks werkt.

We krijgen em nu helemaal niet meer aan. Hij lijkt nogal dood. Hij komt niet eens tot aan de bios en hardware checks etc.
We proberen nu dat batterijtje eruit te pulken (bios reset werkte ook niet).

Waar kan het aanliggen? En wat zijn mogelijke oplossing?

(vorig jaar was het mobo kappot overigens en heeft Dynabyte er een nieuwe ingezet, dus bovengenoemde K7VM2rev3. Daarbij vergaten ze er DDR geheugen in te doen, maar hij heeft er een poosje mee gedraaid. Maar nu is ie dus weer verrot waarschijnlijk)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook al bekeken :?

Als ik je verhaal zo lees is het mogelijk inderdaad je mobo, óf je voeding die langzaam aan het aftakelen is.

"toen deed ie helemaal niks meer", kan je dit toelichten? Spinnen de HD's en fans nog wel op/gaan ledjes branden, of gebeurd er echt niks meer? Als er echt niets meer wil gebeuren is het vrijwel zeker je voeding.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Die FAQ heb ik inderdaad doorgelezen en alles geprobeerd (van de ATX-reboot tot alles loskoppelen).

Maar het veranderd er niet door.
Vanmiddag had ik alles los (hdd, cd, dvd, floppy, modem etc.) tot en met de draadjes voor de ledjes (waarna ie echt niks meer deed. :+

Met de ledjesdraadjes erbij gaat hij gewoon aan. Maar er gebeurt dus niks.
Oftwel; Fan's draaien allemaal. Leds gaan branden. Ook alles klinkt regelmatig. Fans draaien volop etc. Maar de bios wordt niet eens geladen.

ATX-reboot en CMOS clearing hadden ook geen nut.

Dus ik denk dat de voeding vrijuit gaat, dus het mobo zal wel weer gaar zijn. (wat misschien indirect wel van de voeding komt, want volgens mij gaat een mobo niet kapot in een jaar, vooral als het het tweede mobo betreft...)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Check eens even de elco's/condensatoren. Als die bol staan kan dat een probleem zijn :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop