Toon posts:

[Ati Radeon 9800 pro] Onstabiel -> vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, sinds 2 weken een nieuwe computer, maar hij is erg onstabiel. In games blijft hij vaak hangen na 10-20 min, beeld staat vast, geluid staat vast, resetten is de enige oplossing. Vaak start hij dan niet meer op, blijft hangen in de schrijfcontrole of als windows net opstart. Als ik hem dan uitzet, uurtje wacht en weer inschakel, zijn de problemen verholpen en kan ik weer fantsoenlijk in Windows.

Ik heb al een aantal dingen geprobeert:

Nieuwe drivers erop gezet van de Ati website, waarna hij weer een paar dagen goed werkte, maar daarna begonnen de problemen weer.
Nieuwe drivers erafgehaald, standaart Windows drivers gebruikt, ging weer heel even goed, maar daarna weer dezelfde problemen.
Ook heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd, niets geholpen.

Verder goed de FAQ doorgelezen, werd er niet veel wijzer op, ook de search gebruikt, niet veel gevonden.

De rest van mijn systeem ziet er alsvolgt uit:
Gigabyte MB 8S648FX RZ Intel, Pentium 4 3,2 GHz FSB800 1Mb, 2x 512 MB DDRAM PC3200 400 MHz, Windows XP SP2 en dus de VGA ATI Radeon 9800 Pro 128 MB.

Hoe los ik dit op? Moet ik misschien andere drivers gebruiken? Zo ja, welke? Of heeft het misschien met iets anders dan mijn videokaart te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 14:56 ]

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
bij de catalyst 4.10 drivers zijn veel bugs aanwezig met Q3 engines.

Verwijderd

Topicstarter
shakespeare schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:21:
bij de catalyst 4.10 drivers zijn veel bugs aanwezig met Q3 engines.
Welke zal ik dan moeten pakken?

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
4.12 beta is uit.

die is een stuk stabieler hoor ik van bronnen

Verwijderd

welke soundkaart heb je ?

daar ligt waarschijnlijk je probleem
ik heb presies de zelfde klachten als jou alleen krijg ik het niet eesn voor elkaar om een spel te instalaren of hij crashed al
en dit gebeurd voornaleijk wanneer ik ati's drivers geinstaleerd hebt.
nu las ik op internet dat het bij veel mensen te maken heeft met hun lieve
geluidskaartjes van creative
dus ben benieuwd

Verwijderd

het is een beetje algemeen bekend dat 4.10 niet werkt icm Quake3 engine based spellen (cod,moh enz enz) dus ff die 4.12 installeren en gamen! :D

Verwijderd

net mijn soundblaster audigy2 zs eruit gehaald en ik heb nu al stuk minder last van crashen. zit nu al bijna 15 minuten te werken zonder problemen.
wat voorheen nog geen 5 minuten was.
dus mocht je een soundblaster hebben.
en de laatste update van ati werkt niet haal hem er dan eens uit je geluids kaart en probeer dan nog eens

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Nee hoor, je probleem is er nog steeds, alleen duurt het langer vooraleer je er last van hebt. :P
Probeer eens met 1 latje geheugen en zonder die audigy, als het dan werkt is het waarschijnlijk je voeding.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12

ThunderNet

Flits!

Ik had eerst ook problemen met mijn 9800PRO, dacht eerst dat het ook aan oververhitting lag...
Na poosje nieuw mobo gekocht problemen.. waren weg...
lag dus aan het mobo...

Het eerste mobo was dus net als jou een Gigabyte.. ik heb er nu een ASUS in.. Totaal geen problemen meer.....

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Die setup verbruikt nogal wat stroom dus het kan de voeding zijn die net op het randje balanceerd of simpelweg de kastlucht die te warm wordt waardoor je videokaart of je cpu hangt.
Het beste begin je met de kast open te laten en dan proberen of je nog problemen hebt.

Verwijderd

gebruik je onboard geluid of een pci kaart? bij mij wil m'n videokaart wel eens uitvallen als ik onboard geluid gebruik :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:04:
gebruik je onboard geluid of een pci kaart? bij mij wil m'n videokaart wel eens uitvallen als ik onboard geluid gebruik :/
PCI Kaart
corpseflayer schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:03:
Die setup verbruikt nogal wat stroom dus het kan de voeding zijn die net op het randje balanceerd of simpelweg de kastlucht die te warm wordt waardoor je videokaart of je cpu hangt.
Het beste begin je met de kast open te laten en dan proberen of je nog problemen hebt.
Maakt amper tot geen verschil.

Maar ik breng hem morgen maar terug naar Norrod, zelf nu al genoeg geklooid, laat hen het maar uitzoeken.

Verwijderd

corpseflayer schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:02:
Nee hoor, je probleem is er nog steeds, alleen duurt het langer vooraleer je er last van hebt. :P
Probeer eens met 1 latje geheugen en zonder die audigy, als het dan werkt is het waarschijnlijk je voeding.
haha was dus echt mijn soundkaart
heb hem nu naar de achterste pci slot geschoven
en tussen mijn vga kaart en de tweede pci slot 1 open gelaten
en nu werkt het als een tiet!!!
ben ik wel blij om ook

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dit ligt 100% zeker aan je drivers. Gooi de nieuwe 4.12 beta erop en je bent ervanaf.

http://www2.ati.com/drivers/wxp-8-08-041110a-019199.exe

Download, en installeer, en voila, probleem opgelost.

Zoniet, noem me Jan of Piet (of je hebt een ander probleem :P)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
SgtStrider schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:12:
Dit ligt 100% zeker aan je drivers. Gooi de nieuwe 4.12 beta erop en je bent ervanaf.

http://www2.ati.com/drivers/wxp-8-08-041110a-019199.exe

Download, en installeer, en voila, probleem opgelost.

Zoniet, noem me Jan of Piet (of je hebt een ander probleem :P)
Hé Jan :/ :+

Werkt dus niet, ik ga ´m denk ik toch maar terugbrengen ;)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12

ThunderNet

Flits!

Pim, probeer het eens met een ander moederbord (iig geen Gigabyte) maar een Asus of een MSI ofzo...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de computer terug gebracht naar Norrod, ze kunnen niets vinden. Ze hebben het systeem de hele dag gedraaid, en er ontstonden geen problemen.

Pc weer terug, en dus nog steeds hetzelfde:
Als de PC een tijdje draait in Windows, en je gebruikt aardig wat programma's tegelijkertijd, loopt hij vast. Als je 'm dan reset, blijft hij vaak hangen bij 'Detecting IDE Drivers. Zet ik hem even uit, vervolgens weer aan, blijft hij vaak hangen bij schrijfcontrole. Zet ik hem uit, wacht een uurtje, en hij doet het weer, tot je 'm weer 'intensief' gaat gebruiken.

Nog iets aparts wat ik heb ontdekt, is als hij dus is vastgelopen, en je stopt er een opstartdiskette in, hij de C: D: E: schrijf in DOS niet kan vinden. Laat je de PC een uurtje uit, stopt dezelfde opstartdikette er in, vindt hij ze wel.

Enige verklaring wat ik kan bedenken voor het feit dat mijn systeem wel de hele dag heeft gedraaid bij Norrod, is dat hij eerst daar een week heeft gestaan en niet heeft gedraaid. Dat heb ik ook, als ik 'm een dag niet gebruik, draait hij langer goed dan dat hij net een uur geleden is vastgelopen. Dit is natuurlijk vervelend, want Norrod weet nu niet waar het probleem zit, aangezien hij dus niet op 'commano kan vastlopen'. De volgende stap is dat ze alle onderdelen 1 voor één gaan vervangen, maar dat is natuurlijk verre van ideaal.
ThunderNet schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:49:
Pim, probeer het eens met een ander moederbord (iig geen Gigabyte) maar een Asus of een MSI ofzo...
Op het voorstel het moederbord te vervangen voor een Asus reageerde ze: "het lijkt ons heel stug dat het daarme opgelost is, we willen het wel doen, maar dan moet je de meerprijs van een asus (50€) bijbetalen".

Denken jullie nog steeds dat het met 't moederbord te maken heeft? Of is het misschien heél iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
Net kreeg ik ook een 'Disk Boot Failure' toen ik 'm resette.

Is het probleem misschien mijn HD?

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Het is het punkbuster probleem als het aan je videokaart ligt, laatste drivers installeren

je kunt ook proberen fast writes in en uit te schakelen of vpurecover in en uitschakelen

welke games crashen er eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
oeLangOetan schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:21:
Het is het punkbuster probleem als het aan je videokaart ligt, laatste drivers installeren

je kunt ook proberen fast writes in en uit te schakelen of vpurecover in en uitschakelen

welke games crashen er eigenlijk?
Alle games na een tijdje, en dus in Windows regelmatig. Nieuwe drivers (4.12 beta) maken geen verschil.
Pagina: 1