[Windows Scripting] FTP activeren als folderinhoud verandert

Pagina: 1
Acties:

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Een bekende van mij moet dagelijks hetzelfde bestand (nadat het is bijgewerkt) naar een server uploaden. Hij gebruikt hiervoor Bulletproof FTP, voorgeinstalleerd op zijn computer. Omdat Windows standaard met een FTP client komt, heb ik voor hem een handiger oplossing bedacht. Het bestand ftp.txt bevat commando's om een voorgedefinieerd bestand te ftp'en. Het wordt geactiveerd door upload.bat, welke in de Windows Scheduler staat. ftp.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
open ftphostname.com
ftpusername
ftppassword
cd /remote-upload-dir
mput c:\upload-bestand.doc
y
close
doei!

en voor upload.bat:
code:
1
ftp -s:ftp.txt

Ik zou dit graag willen uitbreiden: in ftp.txt definieer ik geen bestand maar een map (bijvoorbeeld op de desktop). Iedere keer als er iets met die map gebeurt (er wordt een document toegevoegd of verwijderd), wordt upload.bat afgevuurd. Vervolgens worden alle bestanden in de map naar de server ge-upload. Later wil ik natuurlijk kijken welke bestanden veranderd zijn, zodat alleen nieuwe bestanden geupload worden.

Vragen:
  • is dit op te lossen met windows scripting host?
  • hoe activeer ik een event op verandering in een map?
  • heeft iemand nog aanvullende opmerkingen / ideeen?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

Misschien dat Kixtart een oplossing kan bieden? Windows heeft geen geintegreerde scripttaal.

www.kixtart.org

Je kan natuurlijk ook aan het programmeren slaan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 13:39 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:37:
Misschien dat Kixtart een oplossing kan bieden? Windows heeft geen geintegreerde scripttaal.
[..]
pardon? Google eens op Windows Scripting Host en op vbs?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:54
Zoek eens op Sinking objects vbs. Want is wat je nodig hebt. Iets wat gezonken is, blijft op de achtergrond totdat het geactiveerd wordt door een bepaalde wiiziging, bv verwijderen/schrijven reg-key of bestand.