[NAD Stereo Receiver 705] Geluid kraakt en valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb sinds kort een 2e-hands NAD Hi-Fi-set bestaande uit een receiver plus cd-speler. Toen ik de receiver voor het eert aanzette viel het linkerkanaal er soms (gedeeltelijk) uit met een hoop gekraak in de hoge tonen. Ik dacht; dat zal wel een kwestie zijn van vuile potmeters, en speelde zo nog een tijdje door. Opeens begon het rechterkanaal dezelfde klachten te vertonen! Ik haalde dus maar snel 2 busjes kontaktspray (WL en 60), na het inspuiten, en goed laten drogen leek het eventjes voorbij te zijn totdat ik opeens weer een kraakje hoorde vlak na het inschakelen van het apparaat.

Het lijkt erop dat het probleem zich alleen voordoet vlak na het inschakelen van het apparaat. Als hij eemaal 5 minuten staat te spelen lijkt het probleem volledig weg te zijn. Overgins lijkt het mij ook geen vuile potmeter, want wanneer ik aan de volumeknop draai hoor je 'm niet kraken oid.

Heeft iemand van jullie een idee waar het wel in kan zitten?

Alvast bedankt! :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
* Sjoewe lurkt even mee

Mijn Sony F170 vertoont namelijk bij vlagen hetzelfde probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoor je klikjes als je de receiver aan zet? Dan zouden het de relais van de eindversterkers kunnen zijn. Die waren bij mijn NAD 3100 ook na 15 jaar op en moesten vervangen worden. BIj het aanzetten kraakte het toen ook regelmatig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik hoor geen klikjes, enkel die van de inschakelvertraging. Iedereen zegt tegen mij dat het voor 99.9% aan de potmeters ligt, maar als dat zo zou zijn moet hij ook kraken en wegvallen wanneer ik aan de volumeknop draai :?.

[ Voor 48% gewijzigd door Barry|IA op 13-11-2004 13:20 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Barry|IA schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:19:
Ik hoor geen klikjes, enkel die van de inschakelvertraging. Iedereen zegt tegen mij dat het voor 99.9% aan de potmeters ligt, maar als dat zo zou zijn moet hij ook kraken en wegvallen wanneer ik aan de volumeknop draai :?.
Dat bedoelde ik dus, de inschakelvertraging. Die klikken ongeveer 2 seconden nadat de je de receiver aanzet?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ja, maar dat hoort ook. Namelijk om een *plop* op de speakers te voorkomen.

Edit:

Overgins komt dat klikje uit de receiver zelf, en niet uit de speakers.

[ Voor 36% gewijzigd door Barry|IA op 13-11-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Blijkt: versleten potmeters! Ik breng de gehele NAD set terug en speel weer vroljik door met mijn Pioneer!! _/-\o_ Die mij nooit in de steek heb gelaten 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
Hmm, help. Ik hoop niet dat dat het is bij mij :/

Het gaat hier ongeveer zo: Ik zet de versterker aan, hoor de inschakelbeveiliging klikken. Draai de volume knop open, alleen het rechter kanaal speelt.
Oplossing: Versterker opnieuwe aanzetten paar minuten wachten en dan pas het volume opendraaien. Hoewel het onzin is lijkt het toch een beetje alsof mijn beestje moet opwarmen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-10 16:03
Oké, een flinke schop maar ik heb precies hetzelfde probleem en vroeg me af of jullie hetzelfde ervaren op Phono? Die doet het namelijk bij mij wel goed, dus dat zou duiden op het line-kanaal. Iemand een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09

FeaR

In GoT we trust

Hele flinke schop, maar een topic uit 2004 kicken waarvan de TS sinds 01-12-2018 niet meer online is geweest is niet de bedoeling. @53645714n graag een eigen topic openen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.