Ik heb sinds kort een 2e-hands NAD Hi-Fi-set bestaande uit een receiver plus cd-speler. Toen ik de receiver voor het eert aanzette viel het linkerkanaal er soms (gedeeltelijk) uit met een hoop gekraak in de hoge tonen. Ik dacht; dat zal wel een kwestie zijn van vuile potmeters, en speelde zo nog een tijdje door. Opeens begon het rechterkanaal dezelfde klachten te vertonen! Ik haalde dus maar snel 2 busjes kontaktspray (WL en 60), na het inspuiten, en goed laten drogen leek het eventjes voorbij te zijn totdat ik opeens weer een kraakje hoorde vlak na het inschakelen van het apparaat.
Het lijkt erop dat het probleem zich alleen voordoet vlak na het inschakelen van het apparaat. Als hij eemaal 5 minuten staat te spelen lijkt het probleem volledig weg te zijn. Overgins lijkt het mij ook geen vuile potmeter, want wanneer ik aan de volumeknop draai hoor je 'm niet kraken oid.
Heeft iemand van jullie een idee waar het wel in kan zitten?
Alvast bedankt!
Het lijkt erop dat het probleem zich alleen voordoet vlak na het inschakelen van het apparaat. Als hij eemaal 5 minuten staat te spelen lijkt het probleem volledig weg te zijn. Overgins lijkt het mij ook geen vuile potmeter, want wanneer ik aan de volumeknop draai hoor je 'm niet kraken oid.
Heeft iemand van jullie een idee waar het wel in kan zitten?
Alvast bedankt!
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz