Toon posts:

Kan Windows niet installeren (DLL error tijdens setup)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mn zwager kwam laatst met zn kapotte PC. Ik zou hem wel ff maken, niet dus. Windows XP Pro wou opeens niet meer opstarten. Als je de PC aan deed ging hij voorbij de BIOS en POST tot het moment dat het windows loading scherm zou moeten komen maar dan blijft de PC helemaal zwart. Er gebeurt helemaal niets, ook niet als je heel lang wacht.
In BIOS wordt de HD wel gewoon gezien en in mijn PC zie ik ook gewoon alle partities. Heb verschillende programma's erover heen gegooid maar deze zien niets vreemd. Wel krijg ik bij FDisk foutbericht 6, maar dit mag geen probleem zijn.
Ik heb alle partities verwijderd en weer opnieuw aangemaakt. Doe ik de CD-ROM van Windows er weer in om XP opnieuw te installeren, maar deze blijft bij het DLL laden hangen. Heb al 4 XP's geprobeerd te installeren maar hij blijft bij het DLL laden van de setup hangen.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik weet het echt niet meer namelijk.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Eerst low-level format de schijf.
Ten tweede het RAM checken met Memtest :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe HD gekocht omdat low-level format dagen zou duren. Het gekke is dat hij nog steeds bij het laden van de DLL kernel bij de setup van XP blijft hangen. Dus aan de HD zou het niet moeten liggen.
Heb eergister nieuw bankje gekocht (256 MB DDR) en heb deze er alleen ingedaan op alle 2 de slots. Echter hij blijft nog steeds hangen bij de DLL kernel. Heb alle combinaties met Geheugen geprobeerd maar niet helpt. Dus aan de HD ligt het niet en aan het geheugen ook niet.

Iemand nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Wilde gok: Update de bios eens

Verwijderd

Topicstarter
Heb de BIOS geupdate maar hij blijft nog steeds hangen. Ben bang dat het moederbord op een 1 of andere manier kapot is. Het vreemde is dat je helemaal nergens een foutmelding krijgt.

Iemand nog andere suggesties.

Verwijderd

Check Hangen en Opstartproblemen troubleshooter / PMG FAQ: Ramtesten en de lokale OM Faq eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 17:12 ]

Verwijderd

cmos clear ??? (8>

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog wildere gok: brakke cd-rom drive?

Verwijderd

Kun je zien bij welke dll hij hangt?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik had dit ooit met een SATA disk (enkele) aan een RAID controller. Moest expliciet in bios aangeven dat het 'single disk' was anders bleef hij het zien als een 'broken stripe' wat DLL errors veroorzaakte tijdens setup.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

In aanvulling op "Nog wildere gok: brakke cd-rom drive?"
Brakke installatie CD.

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-03 14:28
Heb al 4 XP's geprobeerd te installeren maar hij blijft bij het DLL laden van de setup hangen.
denk niet dat t aan de cd's allemaal ligt :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
je hebt nog geen memtest gedraait, dus voor je hier weer komt vragen wat te doen, download ten eerste ultimate boot cd, dan heb je alle tools om een pc na te kijken
en ga daarna memtest draaien EN check de oude harde schijf met een tooltje van de makers

check ook ff of het ram niet te ver opgefokt is in het bios, want anders werkt het alsnog allemaal niet

bovenstaand probleem kwam mij erg bekend voor en bleek rot geheugen te zijn, en bij een andere pc bleek t geheugen niet sneller te kunnen draaien dan de langzaamste instelling in t bios

succes met het oplossen

Verwijderd

Had ik ook alleen bij mij was me cdrom schijffie gewoon naar de #$%$#^$
Dus gauw een andere gepakt en werkte t wel :)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het niet aan de cd-rom speler of aan de cd-roms ligt.

*Ik kan mbv een windows 98 cd-rom wel in de prompt komen en ik kan gewoon alle gegevens op de cd-rom bekijken.
* Verder ligt het ook niet aan de CD-ROMs want ik heb kortgeleden met diezelfde xp cd-rom nog een installatie gedaan op een andere pc.
* Denk ook niet dat het het geheugen is. Heb nl net een nieuw bankje gekocht en heb alle combinaties geprobeerd qua bankjes en gleuven waar ze in moeten, dat leverde geen resultaat op.
* Ook de HDD mag geen probleem vormen. Heb nl net een nieuwe gekocht.
* De post de start zonder gekke piepjes op
* De bios staat op standaard instellingen.

Ik denk dat het misschien aan het batterijtje of aan het moederbord ligt. Maar ik weet niet wat de bijwerkingen zijn als het batterijtje bijna of helemaal leeg is.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een goed programma dat het moederbord helemaal checked. Het moet wel onder DOS kunnen draaien omdat Windows er niet meer op staat en er ook niet meer op te krijgen is.

Verwijderd

Zit de harddisk op de standaard ON-board primary ide controller. Hoe groot is de nieuwe schijf?
Welke type?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 00:21 ]

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
nieuw geheugen kan ook kapot wezen, test het toch maar eerst fftjes.. En anders ide kabelstjes ..

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan
http://ubcd.sourceforge.net/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:29:
weet iemand een goed programma dat het moederbord helemaal checked. Het moet wel onder DOS kunnen draaien omdat Windows er niet meer op staat en er ook niet meer op te krijgen is.
Die bestaat helaas niet. Anders had ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet hoeven schrijven :+

Neem de troubleshooter maar eens fijntjes door, daarin staan echt alle denkbare info, tips en suggesties. Alsook de manier hoe je een "Help, mijn PC doet het niet!" topic dien te starten.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 16-11-2004 07:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.