Toon posts:

HDD overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik werd vanmorgen wakker, zet de computer aan en krijg ineens een niet zo plezierige melding op me scherm.

me mirror array voor 50% overleden, dus 1 van de 2 schijven dood. De hdd's zijn misschien net 2 jaar oud. Het is niet de eerste keer dat de hdd's er erg vroegtijdig mee ophouden. Waar zou dat aan kunnen liggen? Koeling?

Oh ja het zijn Western Digital 8Mb HDD's

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 12:01 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 11:04

Aapje

Opel-beun
Koeling, Voeding, #$#$ merk hd's, ehhh verzin maar wat :)
Bij mij is 't iig tot nu toe altijd deze 3 geweest :)

Gecondoleert met je hd =)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht toch niet echt dat Western Digital een %^&%$& merk was? Of toch wel? :(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:58

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Neuh. Desktop schijven gaan gewoon vaak dood, is mijn ervaring...

Koeling zou kunnen, maar je vertelt natuurlijk weer niet hoe jouw schijven dan wel niet gekoeld waren ;)

Hier stond een dode link.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 11:04

Aapje

Opel-beun
Ik zeg niet dat WD een $%$@$ merk is ookal vind ik personelijk dat wd en maxtor zuigt maar ok, iig vertel eens wat voor voeding + koeling je hebt

Verwijderd

Topicstarter
Over koeling kan ik heel kort zijn, geen. Ja behalve de systeemkoelers. En de voeding is een 350 Watt AOpen.

In de computer zitten 3 hdd's 2 cd drives een diskette station en een radeon 9700 pro met eigen voeding aansluiting

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
tijd voor een casemod

hoogstwaarschijnlijk is deze schijf gewoon te warm geworden en daardoor sneller versleten dan de bedoeling

check ff de fabrieksgarantie bij WD op de site, en indien verlopen, uithuilen en opnieuw beginnen :P
Pagina: 1