Media Test Failure?

Pagina: 1
Acties:

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 08:23
Hoi, ik ben gisteren op de HCC een MSI k8N Neo2 Platinum mobo gekocht, tesamen met 2 SATA schijven. Nu heb ik even die schijven en het mobo in de kas gedonderd en aangesloten. Op wat ledjes na start ie dus op. :)

Nu vind hij die 2 SATA schijven wel in de BIOS, maar dan natuurlijk niet in de Standard BIOS set-up ofzo. Maar in 1 of ander menu waarin je kan zeggen dat ie de SATA controllers 1 & 2 ook moet checken. Ik kan ook met de RAID set-up aangeven welke methode ik wil gebruiken en of er vanaf geboot moet worden, dat wil ik dus wel.

Maar nu wil het feit dat als ik opstart de 2 volgende opmerkingen verschijnen:
De ene heeft betrekking op de REALTEK RTL 8110s 18169s (dit is de onboard LAN en die heb ik 2 en dus krijg ik die opmerking ook 2 keer)
PXE-E61: Media Test Failure, check cable

Het lijkt er dus op dat de kabel niet vast zit, maar het is een onboard LAN? :?

Dan krijg nog een keer die opmerking maar dan over de NVIDIA BOOT AGENT.
Daarvoor heb ik dit topic gevonden: Mobo POST problemen

Maar veel wijzer wordt ik er niet van, aangezien mijn vorige mobo een Socket A was met niets geen DIMM, SATA, RAID etc... ik heb er dus bijna 0 verstand van. Maar die opmerkingen die gegeven worden over die kabels moet me nog wel lukken alleen zijn er volgens mij geen kabels. Het zal dus allemaal wel in de bios te doen moeten zijn, maar ja, euh... in mijn manual is er nu niet echt een goede beschrijving over te vinden over al die opties. Dus misschien dat jullie willen helpen?

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:02
Ook in een onboard LAN gaat natuurlijk een kabel. Als je niet gebruik maakt van de LAN verbindingen in je PC kan je dit gewoon negeren. De BOOT AGENT zie je waarschijnlijk omdat je PC eerst probeert van het netwerk te booten voordat het verder gaat met booten van je harddisk. De boot volgorde kan je aanpassen in je BIOS.

Niet om je zorgen over te maken, check cable berichten hebben betrekking tot het netwerk.

Menthix.net | Contact Me

• Creatinus
Hulde probleem in of meer opgelost...

Ik kan in de RAID bios gewoon instellen dat ik 2 schijven in striping wil hebben. Als ik dan windowsXP wil installeren met de cd-rom dan loopt ie vast als ik de NVIDIA RAID drivers wil gebruiken. Je moet dan op F6 drukken en dan daarna laad ie de drivers, daarna doet ie een soort van systeem reboot, je ziet dan namelijk de lampjes op je keyboard weer een keer oplichten, en dan blijft ie hangen, er blijft links boven fijn een cursor knipperen. Dus ik kan niet zeggen op welke partitie en welke schijf etc ik het wil installeren. Het is winXP zonder SP, ligt het misschien daaraan?

Verder als ik zonder RAID wil installeren kan het wel maar dan zijn beide SATA schijven van 200GB ten eerste nog maar 130GB en het lijkt in de setup alsof ze op hetzelfde channel en dezelfde bus zitten namelijk allebei 0 en 0. Maar goed ik toch even windows installere, die doet het nu, MAAR.... slechts 2 schijven van 130gb! Waar is de andere 140gb? Ik heb wel dieNforce 3 drivers geinstalleerd!

Tja dus ik heb eigenlijk 2 problemen ten eerste snap ik niet hoe het kan dat die RAID opstelling niet werkt in de windows setup, en als ie dan wel zou moeten werken waarom die setup vastslaat bij de drivers....

En als ik zonder raid aan de gang ga, waarom mijn schijven nog maar 130GB elk zijn!! :?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 00:27
Ik heb zelf een MSI Via chipset, maar geloof dat het bij de nvidia ook was ... je moet namelijk 2 raid drivers installen bij de windows setup. Staat ook in het boekje als het goed is (rtfm? :p).

Het zal niet liggen aan het feit dat het een windows xp zonder SP is hoor.

Waarom hij ze als 130 of 140 GB ziet, snap ik niet bij een nieuwer moederbord als dit. Kijk eens in de bios hoe groot ze daar worden herkend ?

[ Voor 41% gewijzigd door punisher007 op 13-11-2004 18:11 ]

http://blog.bjornhouben.com

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
130-140 GB disks gedetecteerd duidt erop dat je OS of driver geen 48 bit LBA ondersteunt (ik neem aan dat je SATA controller dat wel doet). AFAIK ondersteunt WinXP pre-SP1 geen 48bit LBA, maar pin me er niet op vast, ik gebruik dat OS zonder enige SP al een tijd niet meer.

• Creatinus
Punisher007 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:08:
Ik heb zelf een MSI Via chipset, maar geloof dat het bij de nvidia ook was ... je moet namelijk 2 raid drivers installen bij de windows setup. Staat ook in het boekje als het goed is (rtfm? :p).

Het zal niet liggen aan het feit dat het een windows xp zonder SP is hoor.

Waarom hij ze als 130 of 140 GB ziet, snap ik niet bij een nieuwer moederbord als dit. Kijk eens in de bios hoe groot ze daar worden herkend ?
Ja maar met die 2 drivers slaat ie dus vast....

Als je nu een bootable winXP cd hebt met integrated SP2 zou ie dan wel werken of zou ie het dan nog niet doen tijdens de setup?

BTW ik heb al geprobeerd andere drivers te downloaden, heb ik gedaan, zelfde probleem dus.

• Creatinus
Nou het is opgelost, WinXP met SP2 op de installatie CD werkte wel gewoon, dus het kwam waarschijnlijk gewoon omdat de WinXP cd die ik had te antiek was oid.
Pagina: 1