artic silver

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Waar kan ik in de buurt van Veendam (Groningen) Artic Silver en een FOP38 bemachtigen? Ik heb hier veel over gehoord / gelezen, maar waar koop ik het?

Ik heb een asus a7v met een t-bird 900@900MHz en een spire cooler. Dit zaakje is (met de kast open) 45 graden idle en 50 graden full load. ALs ik de kast sluit, dan wordt de cpu tegen de 60 graden. Mijn asus v7700 geforce2 32MB wordt dan ook veel heter dan 50 graden. Het zaakje loopt dan vast.

Wrecker

Verwijderd

Lijkt me dat je geen actic silver nodig hebt maar een casefan.

Of een slotfan.... kan handig zijn voor de geforce.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

lijkt me een goeie investering,
door de Artic Silver kan je core de warmte vele malen beter afstaan aan het koelblok, hierdoor kan de cpu warmer worden voordat ie vastloopt. Ik heb es een testje gedaan waarbij me CPU eerst op 65graden vast liep en later ineens pas op 75graden door Artic Silver. Ik denk dat dat koelblok ook nog eens de temperatuur van het geheel doet dalen waardoor alle problemen opgelost zijn en er zelfs nog redelijk overclocked kan worden met de kast dicht! (zonder extra veel fans bedoel ik dan natuurlijk)

Beste oplossing is om dan een koelblok te nemen waar koper in verwerkt zit en die vooral ook GOED gepolijst is!, Dit zorgt niet direkt voor een koudere CPU, maar voor een CPU die juist warmer kan worden voordat ie vast loopt. Velen kijken nog altijd naar hoe laag de temperatuur wel niet is, dit is niet altijd even belangrijk.

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 13:19 schreef BruT@LysT het volgende:
Velen kijken nog altijd naar hoe laag de temperatuur wel niet is, dit is niet altijd even belangrijk.
Kijk eindelijk eens iemand die het begrijpt. Je koellichaam kan theoretisch even warm worden als je cpu (ideaal systeem). Juist wanneer dat ding op je core warm wordt, dan werkt je heatsink goed (luchtkoeling). Wanneer het temperatuurverschil tussen je heatsink en je cpu groot is dan ben je dus niet goed aan het 'koelen'. Je hebt je heatsink dan teveel van je cpu geisoleerd. Eén van de interactieve parameters binnen dit systeem en dan met name bij luchtgeblazen koeling, is dus de case temp. Immers, de koellucht voor je cpu komt daar vandaan (mist je een airduct hebt aangelegd >:)). Ik zou dus eerst maar 1 of meer case fans er in hangen (centrifugale slot koelers doen hun werk inderdaad goed...), maar zeker ook voor een goede geleiding tussen cpu en heatsink zorgen met bv. artic silver :o

Verwijderd

Ik heb weer bijgeleerd :)