[XP] Wireless probs

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 22:16
Ik heb hier een NBI 600MP Avantgarde laptop van het merk GERICOM.
Deze is niet de jongste meer maar ik wil de laptop wireless maken.
Nu veroorzaakt de PCMCIA kaart driver een BSOD. Ik heb zowel een DLINK DWL-650+(2dehands) als een nieuwe ASUS WL100G geprobeerd maar op beide crashed windows XP.(zowel SP1 als SP2 )
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met daaronder de "driver".SYS met daarachter een serie hex getallen.

Ik heb het RAM geheugen al meerdere malen met verschillende geheugentesters getest (Memtester, QT 2000 en WINDIAG van MS) maar geen van allen komt met een error.
Het zit um echt in de laptop maar nu zit ik vast.
Ik heb maar 1 PCMCIA slot en kan daarom dus geen ander slot proberen.
In het BIOS heb ik de SERIAL ports en LPT ports uitgeschakeld om maar een IRQ extra vrij te krijgen maar niks helpt.

Zelfs op een schone XP SP1 installatie loopt de laptop vast op het moment dat de PCMCIA kaart wordt aangestuurd.

Wie kan me helpen hiermee? _/-\o_
Om dit model gaat het.De 3420.

PS: Sorry voor de dubbelpost maar ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door stretch op 13-11-2004 11:07 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:39
Dubbelposten is hier niet de bedoeling, zou je dit in het vervolg niet meer willen doen? Verder verplaats ik je topic even naar "Windows Operating Systems" dit lijkt me een logische plek voor dit probleem ;).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien nieuwe drivers voor je PCMCIA controller zoeken?

heb je USB? misschien dat je dan een USB W-LAN adaptertje kan proberen?
of als je een Mini-PCI slot hebt, dat je een Mini-PCI W-LAN kaartje in kan bouwen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 22:16
leon1e schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:59:
Dubbelposten is hier niet de bedoeling, zou je dit in het vervolg niet meer willen doen? Verder verplaats ik je topic even naar "Windows Operating Systems" dit lijkt me een logische plek voor dit probleem ;).
Zoals ik al zei...Mijn excuses voor de dubbelpost maar wist niet goed waar het onder viel. Ik weet niet of het nl windows is of ander hardware.....Maar goed, daarom ook deze hulp roep... :?

Ik heb de laatste en nieuwste drivers voor de DlINK geprobeerd , een versie ervoor geprobeerd, format c en heb op de asus site gezocht naar mogelijke oplossingen. Ook DLINK gebeld maar geen concrete oplossingen.
Ik heb geen mini PCI slot alleen maar 1 pcmcia slot.
Zelf heb ik het vermoeden dat de voeding van de laptop het niet aan kan..Maar dat verklaart niet de BSOD's mijns inziens.....

Idd ..Een USB dongel kan ik ook nog proberen...

[ Voor 11% gewijzigd door stretch op 14-11-2004 12:41 ]