Toon posts:

router met 2 wan slots

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben opzoek naar een router die support heeft voor 2 WAN slots. de enige small bussnis oplossing die ik kan vinden is de CISCO 1720. Aangezien deze nog een grove 800 euro kost en ik niet helemaal in deze tak thuis ben, is mijn vraag zijn er geen goedkopere oplossingen.

eisen :

2 wan slots ( dus 2 ip`s over 1 chello verbinding )

pre`s:

ingebouwde switch 4 poort
VPN 2 tunnels

meeste resultaten die ik vind via google zijn duurder dan deze.

Verwijderd

ff gegoogeld en kwam deze tegen
http://www.diskidee.nl/internet/testen/index.htms/4098

Denk dat er nog wel meer en goedkoperen te vinden zijn.

Wat je ook nog kan overwegen is om een linux servertje neer te zetten met 3 netwerkkaarten er in waarvan je er 1 aan een switch hangt. Pentium 100 is voldoende er voor en die kan je vast nog wel gratis ergens vandaan halen (of voor een paar euro)

Verwijderd

Topicstarter
linux servertje, dat gaat toch niet , dan heb je 2 netwerkkaarten maar chello modem heb maar 1 aansluiting.

en je kan toch geen switch aan een chello modem hangen ??

en die jij nu aangeeft zijn dual wan , ik zoek een enkele wan maar met 2 ip slots.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 11:02 ]

Verwijderd

Ooh je zoek gewoon een router die 1 wan poort heeft die meer dan 1 ip aan kan.
Zijn het vast ip's of krijg je ze via een dhcp ?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
we hebben een chello bedrijfs aansluiting, deze wordt gedeeld door 3 bedrijven door middel van een router achter het chello modem. in de nieuwe opstelling is het de bedoeling dat ons bedijfje gescheiden wordt van de andere 2 door middel van ons eigen ip. wij gaan mail en andere servers draaien maar dat kan nu niet omdat andere bedrijf al mail heeft draaien dus poorten zijn ingebruik. chello geeft ook niet meer dan 1 aansluiting per gebouw af dus is er al een 2de IP aangevraagt en verstrekt. maar nu is de vraag hoe krijgen wij dat 2de WAN ip aan onze computers gekopeld zodat we dus toch van de andere 2 bedrijfjes gescheiden zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:04:
Ooh je zoek gewoon een router die 1 wan poort heeft die meer dan 1 ip aan kan.
Zijn het vast ip's of krijg je ze via een dhcp ?
vaste poorten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 11:09 ]

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43

Adze

CCNP !

Ik kan je aanraden te kijken naar de Linksys WRT54G. Hier kun je namenlijk een kale linux distributie (OpenWRT) op zetten, waarnaa je elk RJ45 poortje uniek kunt configureren. Een beetje kennis van linux is wel vereist...

Een volgend probleem wat je krijgt is dat wanneer je 2 ip adressen op een interface configureert, dat er 1 native is en de ander secundair. Dwz dat het poortje altijd pakketjes zal uitzenden met zijn native ip adres als source. Maar ook hier kun je wel verder mee sleutelen...

[ Voor 72% gewijzigd door Adze op 13-11-2004 12:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:01:en je kan toch geen switch aan een chello modem hangen ??
Waarom zou dat niet kunnen?
Je hebt immers 2 vaste ip's van Chello.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Edimax heeft zo'n router.
in 2 WAN ports en 4 WAN ports versie.
kost iets van 150 euro geloof ik.

www.edimax.com

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Kijk ook eens naar de Hotbrick LB2 http://www.hotbrick.nl/lang/nl/about_LB2.php

Of zijn vpn broertje, de LB2vpn. Mooi spul, en goed betaalbaar.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Als je een Cisco 1720 koopt, moet je ook nog interface kaarten kopen. dus
ben je nog duurder uit dan de geplande 800 euro. Wat je kan doen is een Cisco 1605 ( R ) kopen deze is echeter obselete, dus alleen nog maar tweedehands te koop. Een beter oplossing is een cisco 831 deze heeft een WAN ethernet poort en een ethernet switch. Hierbij kan je de WAN Ethernet unnumbered op je ethernet switch configureren, zodat je beide ip adressen op je switch hebt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan kan ik dus beste gewoon een switch aan chello modem hangen en dan bij de 2 andere bedrijven samen 1 router neer zetten en bij ons ook een router neer zetten en die 2 routers inpluggen op die switch

of niet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:30

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:47:
dan kan ik dus beste gewoon een switch aan chello modem hangen en dan bij de 2 andere bedrijven samen 1 router neer zetten en bij ons ook een router neer zetten en die 2 routers inpluggen op die switch

of niet.
Ja, dat kan. Maar dan heb je dus 1 ip-adres per router... maw, die 2 andere bedrijven moeten het met 1 lijn doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok thx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso betwijfel ik of dit chello is- chello is de merknaam van UPC internetdiensten voor particulieren - zeker dat dit niet een Priority Telecom aansluiting is, dat is UPC's internettak voor bedrijven. Mocht er iets misgaan namelijk, dan zul je de helpdesk moeten bellen, en de chello helpdesk ondersteunt geen meerdere IP's :z

Oslik blyat! Oslik!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Je kan idd een linux server eraan hangen. Ook op 1 netwerk kaart kan je meerdere ip# aanmaken. Ik heb nu op 1 netwerk kaart 3 ip# zitten. Werkt prima.
www.clarkconnect.org > community site, is een erg makkelijke kant en klare linux distro gebaseerd op redhat 9, om internet te sharen(en nog veel meer).
=gratis btw

[ Voor 6% gewijzigd door Superstudent op 15-11-2004 00:29 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het kan dacht ik ook met Winroute Firewall maar dit kost je wel een Server.

Ik weet ook niet of het mogelijk is om 2 routers achter een switchje te hangen.

Stel je op de 1e router het ip adres in wat bij jullie bedrijf hoort (op de wan interface) en bij de 2e router doe je het ip adres voor het 2e bedrijf

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

raymonvdm schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:54:
Het kan dacht ik ook met Winroute Firewall maar dit kost je wel een Server.

Ik weet ook niet of het mogelijk is om 2 routers achter een switchje te hangen.

Stel je op de 1e router het ip adres in wat bij jullie bedrijf hoort (op de wan interface) en bij de 2e router doe je het ip adres voor het 2e bedrijf
als je 2 IP's krijgt kan dat wel (bij een normaal kabel of ADSL abbo iig).

code:
1
2
Modem -> Switch -> Router1 -> bedrijf 1 netwerk
                |-> Router2 -> bedrijf 2 netwerk

volgens mij kan je met Kerio Winroute Firewall idd ook 2 WAN interfaces gebruiken, maar ik weet niet zeker of het dan fail-over word, of simultaan gebruik (loadbalancing)

* McKaamos zoekt ff

edit:
KWF 5.1.0 kan et niet zover ik kan zien.
Zie nergens iets over loadbalancing. of zou hij dat automatisch doen?
Failover zit er wel in iig, maar dat is om uitval van je primaire verbinding op te vangen.

KWF6 bied die optie ook niet voor zover ik kan zien op de site

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 15-11-2004 17:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 10:58:
ff gegoogeld en kwam deze tegen
http://www.diskidee.nl/internet/testen/index.htms/4098

Denk dat er nog wel meer en goedkoperen te vinden zijn.

Wat je ook nog kan overwegen is om een linux servertje neer te zetten met 3 netwerkkaarten er in waarvan je er 1 aan een switch hangt. Pentium 100 is voldoende er voor en die kan je vast nog wel gratis ergens vandaan halen (of voor een paar euro)
Nexland bestaat niet meer, ze zijn overgenomen door symantec en zij hebben niet zo'n oplossing voor dat geld.

Maar wat wil je precies?

Moet elk bedrijg zijn eigen IP krijgen? Of wil je gewoon het internet/email capaciteit verdelen tussen de bedrijfen, en er voor zorgen dat ze elkaar niet kunnen zien?
Pagina: 1