Asus A8V Dual Channel geheugen Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
We hebben hier twee A8V planken liggen met allebij hetzelfde probleem. De een is een Rev 1.02 en dan ander is een Rev 2.00

We hebben het het volgende probleem:

Situatie:

AMD Athlon 3500+
2x512MB Crucial PC3200
2x256MB OCZ PC3700EB
2x A8V Deluxe
GF2 GTS 32MB

Setup:

A8V op de doos met 350Watt voeding (ook 500W) en 3500+ met boxed koeling. En alleen graka erin en tobo.

Het bord heeft 4 DIMM sloten. A1, A2 en B1, B2. A1 en B1 samen (De blauwe sloten) zouden Dual Channel moeten zijn. A2 en B2 zijn zwart en niet Dual Channel. Wel als je A1 en B1 ook gebruikt uiteraard.

Het bord start niet op bij gebruik maken van A1 of A2. Hij start wel op bij gebruik van B1 of B2. Het gebruik van A1 en B1 wat Dual Channel zou moeten opleveren werkt al helemaal niet! Nu hebben we gezocht op de fora van Xtreme en Anandtech en hebben we het volgende topic gevonden

http://forums.anandtech.c...did=1368389&enterthread=y

en ook nog deze:

http://www.computing.net/hardware/wwwboard/forum/29995.html

Meer mensen dus met dit probleem :(

Erg jammer voor Asus want BIOS updaten werkte niet, dus de planken gaan terug.
Dit is natuurlijk misschien niet de oplossing maar het is handig om te vermelden voor andere gebruikers met dezelfde probleem.

De oplossing zou moeten zijn het flashen van de BIOS. Naar 1007 staat in de fora. Inmiddels is er 1008 en 1009 beta. Deze zouden de updates van 1007 moeten bevatten.

De BIOS update werkt dus niet bij iedereen.

Mijn eerste grote teleurstelling met Asus :|

[ Voor 3% gewijzigd door Stinger666 op 14-11-2004 10:18 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Dan maar ff een kleine kick plus update. A8V's omgeruild; geen probleem. Het probleem was wel eens eerder gehoord. Probleem schijnt vooral met Winchesters voor te doen.

Nu een AV8 van Abit gescoord; die niet eens boot want de Winchester supported BIOS is nog niet aanwezig)

Verwijderd

Zelfde hier.
Kingston geheugen uit het boekje dat vendor qualified is loopt niet als je 1 stick in DIMM slot 3 stopt, volgens het boekje moet de pc echter zo wel booten.
Stop ik het echter in slot 4, dan boot ie wel.
Toen maar A-merk gekocht om zo 2 x 512 te hebben, ook dat boot alleen in slot 4 in zn eentje, en niet in dual mode, niet in blauw, of zwart... Ik kreeg continu zwart beeld, tot ik uit pure wanhoop voordat ik terug naar de winkel zou gaan de stickies maar in slot 3 + 4 heb gepropt om de kast mee te kunnen nemen, en spontaan startte het systeem compleet op, met 1 GB aan ram, ook al zit 1 reepje in blauw, en 1 in het zwarte slot..

• swartmans
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02 21:33
Hey, maar in slot 3 + 4 dan draait het niet in Dual Channel.
Dat kun je zie in het BIOS boot scherm, als ie ook laat zien wat voor processor je hebt e.d.

Maar ik heb dus hetzelfde probleem (werkt niet in Dimm_A1), alleen pas sinds kort... Heeft toch een dik jaar wel gedraaid.

Dus eigenlijk hoop ik dat het bij mij gewoon stof ofzo is...

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
vraagje voor de mensen die het hebben opgelost, welk geheugen wilt de a8v wel goed draaien daul channel. ik heb nu geheugen wat ie niet 100% ondersteund. maar welke wel aan de die lijst toch totaal niet meer klopt. welke modules werken bij jullie goed in daul het zij (twinmos) of (kingston). dan weet ik welke ik weer moet kopen. want ik ga me oude modules gewoon maar verkopen