[XP] 4x Windows XP boot*

Pagina: 1
Acties:

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Ik heb veel opgezocht maar kon niet precies vinden wat ik zocht.

Ik wil op een computer 4x een onafhankelijke Windows XP hebben. Waarom 4x windows xp? -> Ik wil verschillende configuraties gebruiken ed. en dan is dit een goede oplossing.
Dit kan icm met een bootloader, maar ik weet niet precies hoe ik dit het makkelijkste kan aanpakken.

Nu denk ik aan deze manier:
4 partities aanmaken (C+D+E+F).

Ik heb al 1 installatie compleet (windows xp geinstalleerd op C:\) en die installatie wil ik ook gebruiken op de andere 3 windows xp's. Met behulp van Norton Ghost wil ik deze installatie dus nog op de D, E en F partitie zetten. Alleen nu komt het probleem: de installatie die ik dus al heb is geinstalleerd op de C:\, als de Ghost van die installatie op de D:\ zet, dan gaat dat denk ik niet werken, want alles in het registery staat ingesteld op C:\.

Is er nu een mogelijkheid om windows xp snel te installeren op alle 4 de partities, maar dat elke windows installatie gewoon de C:\ partitie gebruikt (dat de andere worden verborgen oid). Dan kan ik dus wel die ghosts gebruiken en hoef ik windows niet 4x apart te installeren op 4 verschillende partities.
Het zou helemaal tof zijn als alle installaties van dezelfde pagefile.sys en hyberfil.sys gebruik kunnen maken.

[ Voor 23% gewijzigd door seeKo op 13-11-2004 11:21 ]

Verwijderd

je moet een bootloader hebben die partities kan verbergen voor het OS. Sommige bootloaders kunnen dat. Dan wordt dat wat je nu d: noemt dus gewoon c voor die nieuwe installatie, omdat de orginele c: niet zichtbaar is voor die installatie

• seeKo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 10:48:
je moet een bootloader hebben die partities kan verbergen voor het OS. Sommige bootloaders kunnen dat. Dan wordt dat wat je nu d: noemt dus gewoon c voor die nieuwe installatie, omdat de orginele c: niet zichtbaar is voor die installatie
Die mogelijkheid kwam ik idd tegen in een aantal andere topics, maar welke (liefst gratis) bootloader zou dat kunnen?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

waarom 4x XP installeren en niet één keer installeren met 4 users?

• seeKo
Sequence schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 10:53:
waarom 4x XP installeren en niet één keer installeren met 4 users?
Ik wil dus 4x een onafhankelijke configuratie. Dus ook met 4 compleet verschillende Windows XP configuraties.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met onafhankelijke configuraties dan precies?
Persoonlijk lijkt het mij dat je een erg moeilijke weg bewandelt :)

• seeKo
elevator schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:56:
Wat bedoel je met onafhankelijke configuraties dan precies?
Persoonlijk lijkt het mij dat je een erg moeilijke weg bewandelt :)
Ik ben bijvoorbeeld veel bezig met delphi ed op de ene pc.
Op de andere computer met veel screenreader en braille software.
De andere met video bewerking etc etc.

Als je deze toepassingen allemaal wilt gebruiken op dezelfde configuratie gaat hij dat echt niet aankunnen.

Dus, zodoende :)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:47
seeKo schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 10:50:
[...]

Die mogelijkheid kwam ik idd tegen in een aantal andere topics, maar welke (liefst gratis) bootloader zou dat kunnen?
Probeer Boot-Us, die gebruik ik op 3 computers. www.boot-us.de

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
seeKo schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:21:
[...]

Ik ben bijvoorbeeld veel bezig met delphi ed op de ene pc.
Op de andere computer met veel screenreader en braille software.
De andere met video bewerking etc etc.

Als je deze toepassingen allemaal wilt gebruiken op dezelfde configuratie gaat hij dat echt niet aankunnen.

Dus, zodoende :)
Zou dat niet kunnen? Misschien als je wat aan je hardwareprofielen gaat rommelen? En dan per user een config. als het je om displaysettings als resolutie gaat, daar is een tooltje voor: XP User Display Settings

Denk dat je anders met vier kleine partities aan de slag zal moeten. CDEF alle vier Windows.... Of anders misschien een virtual-pc oplossing gebruiken voor een aantal programma's?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• seeKo
Ik heb nu OSLoader 2000 gebruikt: www.osloader.com

De bootloader zelf werkt eigenlijk goed.
Echter als ik de 2e windows installatie wil opstarten, dan komt windows met een fout dat c:\windows\system32\HAL.dll is beschadigt of is verwijdert en dat hij het niet kan opstarten.

• seeKo
Om dit topic maar eens even naar boven te schoppen.. :)

Ik ben nu wat verder met de stand van zaken. En ik heb een bootloader om de partities hidden te maken die niet worden gebruikt. Echter werkt het niet helemaal goed. De boot.ini van de partities ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="Braille Configuratie 1" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\Windows="Braille Configuratie 2" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Iemand die me verder kan helpen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als jij partities gaat hiden met een externe bootmanager, kun je daarmee niet gewoon de juiste Windows installatie booten? Ik bedoel, wat moet je dan nog met boot.ini :)

Zelf overigens goede ervaringen qua bootmanager (partitie hiding etc) met XOSL.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• seeKo
limoentje schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:23:
Als jij partities gaat hiden met een externe bootmanager, kun je daarmee niet gewoon de juiste Windows installatie booten? Ik bedoel, wat moet je dan nog met boot.ini :)

Zelf overigens goede ervaringen qua bootmanager (partitie hiding etc) met XOSL.
Ik werk nu met XOSL en alles werkt... top programma!

Ik hoef niet eens de partities te hiden, maar dat is toch vreemd?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hoe bedoel je, zijn ze standaard verborgen :)

Overigens, het hoeft ook helemaal niet maar ik vind het nogal aan te raden, data partities niet perse hiden maar de OS partities wel van elkaar :) Waarom? Minder kans op problemen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1