apache2 snelheidsbeperking

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05
Hi,

De searches (GoT & Google & Apache.org) leveren alleen resultaten die niet actueel zijn, of voor apache 1.3+.

Ik wil graag - om mijn verbinding een béétje te sparen, een limiet instellen voor de webserver v.w.b. verbindingssnelheid. Eventueel - mocht dat kunnen - één ip (mezelf, intern) daarvan vrijwaren.
Ik heb Debian 3.0 met de webinstall geinstalleerd en hier zit standaard apache2 op; deze draait ook prima met php en mysql, werkt als een tiet....

Maar alle modules die ik vind zijn voor de oude apache en degene dié zogenaamd wel voor 2 zijn (mod_bandwidth schijnt het te zijn) krijg ik niet aan de gang door gebrek aan installatiedocumentatie (die lijkt alleen voor 1.3 te zijn)...

Heeft iemand dit onder apache2 aan de gang gekregen? Zo ja, kan diegene dan even mooi vertellen hoe ie dat gedaan heeft? (redelijke linux-newbie hier ;) )

Ow, configureren dmv. webmin zou leuk zijn...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
mod_bandwidth is the name, maar idd alleen voor apache 1.
Mod_throttle lijkt er een beetje op, is er ook voor apache2, alleen werkte hier niet goed voor snelheidslimitatie, ik weet ook niet of het daar voor bedoelt was, dat deed meer een max. quota wat je mag downloaden per X sec/min/dag.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24

• Aesculapius
mwa, dat laatste laat ik nog even wachten; heb ook wel gelezen dat het somehow met iptables ook moet kunnen maar daar wacht ik nog maar even mee;
apache2 draait nu toch al een tijd, er moet toch wel iemand geweest zijn die even een mooi .deb-je heeft gemaakt hiervoor? Kan me niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben...

het gaat inderdaad om een algehele snelheidsbeperking; datalimiet heb ik niet dus aan mod_throttle heb ik niks...

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cbq_init?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Effe googlen geeft:
http://ivn.cl/apache/
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Apache_2_bandwidth_limiting

[ Voor 25% gewijzigd door jvhaarst op 13-11-2004 14:27 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Aesculapius
die bovenste heb ik al gezien; kreeg ik niet aan de gang in apache2 (alle paden ed. zijn nog apache1-style volgens mij)...

Die onderste...ook gezien, maar somehow werkte het commando make menuconfig in debian niet :S? I don't know, zit nog niet zo into linux maar dan houdt het bij mij al snel op :) Ik zal er nog eens naar kijken, wie weet zag ik wat over het hoofd...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor zover ik weet heeft de debian kernel tegenwoordig gewoon standaard die dingen er al in zitten. Je hoeft dus niet het make menuconfig geval te doen.

In je post schrijf je dat je debian 3.0 hebt die standaard met Apache2 komt, wat niet klopt. Blijkbaar draai je Debian 3.1 (testing), welke idd met apache2 en een kernel met de vereiste modules komt.

In principe kan je gewoon dat gentoo ding volgen, maar kan je de kernel delen achterwege laten.

• Aesculapius
ik heb de netinstall gedaan, dus volgens mij heb ik dan toch een stable geinstalleerd; enfin, zostraks een apt-upgrade gedaan om misschien extra functionaliteit te krijgen in apache en nu doet het ding dus helemaal niks meer; vanuit webmin krijg ik hem iig niet meer aan de gang....

dom, dom, dom, want hij deed het verder prima...

Ik zal morgen dat gentoo ding eens bekijken offie werkt zonder de make zooi :)

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
offtopic:
Denk toch echt dat je de floppy's hebt gepakt van een unstable, want debian stable komt standaard met Apache 1.3.26. :)

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Volgens mij doet apache2-mod_bwshare wat je wilt.
Je kunt ook apache2-mod_limitipconn gebruiken, hiermee kun je per gebruiker/connectie/file een max aantal connecties opgeven. Deze laatste werkt beter dan de oude mod_throttle, die gooit je namelijk dood met 503 errors, iplimitconn is net wat vriendelijker hiermee.

https://timelord.nl

• Aesculapius
okeej bedankt, dat is nuttige info; ik ga eerst even proberen om apache2 überhaupt weer aan de gang te krijgen want nu werkt ie niet meer goed;

in mijn sources.list stond inderdaad overal "testing". nou goed, tis niet unstable en tis geen productieomgeving dus laat maar eens even gaan die bak...

Zal wel even laten weten welke nu uiteindelijk et beste werkt :)

• Aesculapius
helaas; het gedoe met die gentoo-guide werkt dus niet :? Scripts zijn geinstalleerd maar doen "niets" :S

Even de laatste links proberen... helaas; ik kan van die apache2-mod_bwshare alleen een rpm vinden en ik lees overal dat ik maar beter bij apt-get kan blijven....of kan dit somehow geconverteerd worden?

Edit: apache2-mod_limitipconn werkt ook niet, hij wil met apxs gaan werken, maar die is niet geinstalleerd...en volgens mij ook voor apache1

[ Voor 61% gewijzigd door Aesculapius op 15-11-2004 21:09 ]

Pagina: 1