[MCE 2005] Instellen na kanalenwijziging kabel-tv Casema*

Pagina: 1
Acties:

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 12:41
Afgelopen week heeft Casema onder andere in Amersfoort de frequenties van de kabeltv veranderd.
Iedereen kon dus vrolijk met zijn afstandsbediening aan de slag om alles weer opnieuw in te stellen, want anders had je ipv Ned.1 het Casema Service Kanaal ed.

Uiteraard is de Media Centre PC hier dus geen uitzondering. Alleen krijg ik het niet voor elkaar.
Als ik naar de instellingen van de tv ga bij het apparaat, kan ik wel kanalen-volgorde veranderen, maar dan houden ze wel de naam en is de programmagids eraan gekoppeld.

Iemand uit de regio met hetzelfde probleem, en zo ja, wat is de oplossing?
Alvast bedankt!

Mijn advertenties op V&A

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al geprobeerd de guide setup opnieuw uit te voeren? Settings -> Guide -> Setup Guide Listings.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 12:41
blackd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:49:
Al geprobeerd de guide setup opnieuw uit te voeren? Settings -> Guide -> Setup Guide Listings.
Deze heb ik inderdaad uitgevoerd. Ik kan dan kiezen voor kabel, en vervolgens voor Casema Amersfoort.
Er wordt dan wel het een en ander ingesteld en gedownload, maar de kanalen blijven hetzelfde.

Mijn advertenties op V&A

Verwijderd

Hier in zoetermeer staan de zenders ook nog steeds verkeerd na een wijziging in het Casema netwerk een paar maanden terug.

Ik heb ook al MCE Guider geprobeerd maar dit werkt toch niet zo heel erg lekker en is allemaal nog een beetje buggie.

Kan ook in het register en verschillende xml files niet vinden waar MCE in vredesnaam zijn zender opslaat...

Zucht... :(

• ByteBuster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-03 10:44
Misschien handig om het te blijven melden via: http://www.microsoft.com/...acenter/epgformulier.aspx

Ik baal er inmiddels ook aardig van, al diverse grappen geprobeerd zoals postcode van omliggende gemeenten, maar wil niet echt lukken.) :(

Verwijderd

[rml][ MCE 2005] Rename Unknown Channels[/rml]

De methode die ik hier heb beschreven is ook gelijk de manier om zenders handmatig te tunen en zenders namen te geven in MCE 2005.

Deze methode is niet voor gemakszuchtigen of amateurs (onbekend met windows register) bedoeld. Het vergt aardig wat werk, maar resultaat is dat je deze manier kanaalnamen handmatig kunt instellen en kunt finetunen dmv exacte frequenties.

Een gemakkelijker methode om dit te doen heb ik niet kunnen vinden. Je hoeft het echter maar 1 keer te doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De wijziging was nodig omdat KPN's digitenne interfereerde op een aantal kanalen waaronder RTL4.

Je zal denk ik even de guidesetup opnieuw moeten doen, zoals blackd al aangeeft :) Ik zet nog even 2005 in de titel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:19
Ik heb ook een raar probleem: alle kanalen zijn superscherp alleen RTL4 ruist.
Ken helaas geen mensen hier in de buurt met een MCE 2005 dus kan ook niet rondvragen.
Woon in Den Haag en daar hebben we Casema.
Misschien een handmatige manier om de zenders in te stellen :?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Zie mijn post hierboven
Pagina: 1