Toon posts:

[3D-Engines] Beste zonder coderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, beetje vage title ik weet het.

Ik ben al een tijdje opzoek, hoe ik mijn gemaakte 3dmodellen in 3dsmax in een realtime-envirioment kan plaatsen.

Een 'game' dus, en ik kwam eruit dat je daar 'engines' voor nodig had, die je game mooi maakten, omdat er geen tijd is om ze net als 3dsmax doet frame voor frame te renderen.

Ik heb het hele forum afgezocht, maar ik kom niet bepaald verder, ik weet namelijk niet goed waar ik naar moet zoeken.

Ik weet dat je games kunt maken dmv blender, daar zit een handige point and click optie in waarmee je met de nodige oefeningen, een redelijke game in elkaar kunt zetten.

Maar blender is niet bepaald mijn straatje, en de andere programma's die dit dus ook kunnen, werken allemaal met scriptingtalen zoals C of C++...

Ik heb geen tijd en zin om dat allemaal te leren, maar ongeduldig ben ik ook niet, want ik wil graag veel tijd steken in een goed programma, maar dus niet dmv te scripten.

heel verhaal enzo, maar de grote hamvraag is dus of iemand mij in ABN kan vertellen wat ik precies zoek, en wat een aanrader is?

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 22:48
punt 1: je zal echt, hoe dan ook, een keer moet programmeren, wil je ooit iets fatsoenlijks brouwen...
of je wil het bij een nieuwe tetris variant laten :P

gamemaker
http://www.gamemaker.nl/
klikken en doen tot je er bij neervalt, en je heb een game :)

over zo'n model, daar heb je idd een stevige engine voor nodig wil je zoiets kunne maken...
mocht je een versie van q2/q3/ut/ut2k3/ut2k4/cs whatever hebben die naar behoren werkt dan kan je gewoon SIMPEL MODELLEN in maya/3dsmax en dan exporten

verder zijn er genoeg progs om "games" mee te maken, google maar wat rond :)
suc6

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd ervaring met Gamemaker, heb het al 3 jaartjes op deze pc staan :P Maar da's 2d, daar ben ik nu een beetje op uitgekeken.

3D-Gamemaker zou dan de oplossing zijn, maar dat vind ik weer een beetje TE voorgekauwd ;)

Beetje a la kamer inrichten met altijd dezelfde meubels. Niks voor mij :)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Er zijn ook 3dgames met gamemaker gemaakt, zie gamemaker pagina ...

Gebruik de oude halflife engine? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net 3d game studio ontdekt :) Ziet er heel goed uit :)

Toch bedankt voor de moeite ;)