Hallo!
Ik heb een server draaien op 't werk, en daar moet e-mail op binnenkomen. Nu draait mijn DNS server bij mijn domeinboer, en mijn probleem is dat alle verstuurde e-mails naar mijn domeinnaam niet binnenkomen op de server. Er wordt naar de zenderadressen een meeltje teruggestuurd "Delivery failed" dat bij hun eigen mailserver vandaan komt met de tekst "Nonexistent Host."
De domeinnaam is vanhove.nl, mijn DNS ziet er als volgt uit.
Als ik gewoon vanhove.nl ping
netjes mijn IP in beeld, maar als ik een mailtje stuur via een willekeurige SMTP-server (bijv. hotmail) naar adres amersfoortATvanhove.nl dan krijg ik dus die error terug.
Weet iemand wat er mis is met mijn config?
Ik heb een server draaien op 't werk, en daar moet e-mail op binnenkomen. Nu draait mijn DNS server bij mijn domeinboer, en mijn probleem is dat alle verstuurde e-mails naar mijn domeinnaam niet binnenkomen op de server. Er wordt naar de zenderadressen een meeltje teruggestuurd "Delivery failed" dat bij hun eigen mailserver vandaan komt met de tekst "Nonexistent Host."
De domeinnaam is vanhove.nl, mijn DNS ziet er als volgt uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Name - Type - Value admin A 217.170.14.72 ftp A 82.151.163.71 localhost A 127.0.0.1 pop3 A 82.151.163.71 smtp A 82.151.163.71 vanhove.nl. A 82.151.163.71 www A 82.151.163.71 vanhove.nl. NS ns1.montustudios.nl. vanhove.nl. NS ns2.montustudios.nl. mail MX 10 |
Als ik gewoon vanhove.nl ping
code:
dan krijg ik gewoon1
| $ping vanhove.nl |
netjes mijn IP in beeld, maar als ik een mailtje stuur via een willekeurige SMTP-server (bijv. hotmail) naar adres amersfoortATvanhove.nl dan krijg ik dus die error terug.
Weet iemand wat er mis is met mijn config?