[XP] Vastloper, maar leds knipperen

Pagina: 1
Acties:

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:53
Mijn computer is echt raar, hij freezed op willekeurige momenten.

- De leds knipperen wel (Hd led, netwerkkaart led)
- Linker monitor valt uit als ik met muis beweeg.
- numloch reageert met 20 seconde vertraging
- bios geeft geen fouten
- windows xp logboek geeft geen foutmeldingen

Nu dacht ik dat het misschien aan de videokaart lag, maar deze is pas 6 maanden oud.
Ik heb vanmorgen 1 vastloper gehad toen ik nog het opstarten was. Tijdens het dedecteren van de harde schijven.

Ik draai Windows XP SP2

Hardware Specs
Beeld: Albatron GeForce FX 5500
Moederbord: Asus A7V8X

Verwijderd

Partypas,

Ik heb een volkomen ander systeem. Ik heb een probleem gehad wat hierop leek. In mijn geval bleek dat de HD kabel niet goed aansloot op een van de HD's. Loshalen, vastdrukken, geen problemen meer.

• GewoonNico
Dankje, ga het meteen proberen.
Ik meld me wel weer zodra ik een vastloper heb.

• GewoonNico
Heb net weer een vastloper gehad.
Ik heb alle bekabeling los gehad en weer goed terug gedaan...

Iemand nog ideeen ?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Asus A7V8X
Laatste bios op je moederbord geflashed, is je systeem overclocked :? Als de laatste vraag ja is, je systeem terugklokken. Word de CPU niet te heet (kan je zien met Asus Probe :) )

Andere videokaart al geprobeerd :?

Om kort te zijn, ietsjes meer informatie onder welke omstandigheden je pc "freezed"

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• GewoonNico
Riemer Reinalda schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:06:
[...]
Laatste bios op je moederbord geflashed, is je systeem overclocked :? Als de laatste vraag ja is, je systeem terugklokken. Word de CPU niet te heet (kan je zien met Asus Probe :) )
Andere videokaart al geprobeerd :?
Om kort te zijn, ietsjes meer informatie onder welke omstandigheden je pc "freezed"
Laatste bios zit er op, pc is niet overclicked. CPU wordt ook niet te heet en een andere videokaart heb ik nog niet geprobeerd.
Heb van de week een nieuwe computer besteld dus dan ben ik van het zaakje verlost. Maar wil m toch goed werkend hebben zodat ik deze nog voor een redelijke prijs kan verkopen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Probeer eens dus een (oudere) videokaart. Als ik het zo lees is het probleem pas opgetreden (na maanden :? ) nadat je een andere videokaart installeerde.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• GewoonNico
Het probleem lag bij de voeding. de 3,3V lijn gaf ongeveer 2,7 aan. Zodra de spanning onder 2,6 volt kwam hing de computer zich op.

Heb er nu een betere voeding in gezet. Dus weer een probleem de wereld uit.
Pagina: 1