Toon posts:

cmos error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het opstarten van mijn pc (nadat hij echt helemaal uit is geweest) steeds een cmos error. Hij geeft dan aan dat de bios defaults geladen zijn en ik kan alleen verder gaan door de bios in te gaan en de instellingen weer goed te zetten.
hij zet dan automatisch mijn cpu op 266(66) (de laagste waarde dus) en mijn hdd detection staat op auto.

Als ik vervolgens mijn cpu op 533(66) (celeronnetje) instel en mijn hdd via de autodetectie instel, alles netjes save en opnieuw opstart gaat het goed.

Na het aan en uitzetten is het weer foute boel? Ik dacht dat het mijn batterijtje was, dus die vervangen maar het probleem blijft :(

Nu heb ik er sinds kort een nieuwe socket converter inzitten, want de oude had de geest gegeven... zou het aan die converter kunnen liggen? Dat mijn mobo de cpu niet automatisch kan detecteren ofzo?

het is btw een abit bh6 met een celery 533 erop.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Baterij kan leeg zijn. Kijk daar eerst eens naar.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus al gedaan, zie stukje afgesloten door de :( smiley

;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien een rotte isa kaart dr in zitten? Of een kaart niet goed aangedrukt?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit 1 3com 10mbit isa kaartje in, maar ik denk niet dat die problemen geeft. Hij heeft nog nooit problemen gegeven.

Verder zit alles goed vast ende aangedrukt, ik vind het maar vreemd :?

Verwijderd

Uhh, mischien heel onligish, maar ik hebdit probleem ook gehad met een oude p1-200 van mij.. Ik heb tot 2x toe het batterijtje moeten vervangen voor ie het weer goed deed..

Koop gewoon een nieuw batterijtje, en zorg ervoor dat ie GOED in het ronde ding zit, dus ook dat die ijzeren pin er GOED tegenaan drukt.. Dan zou ie het moeten doen..

Johny

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Ik zou toch gewoon ff de mm-meter op het battje zetten, weet je het zeker, waarschijnlijk zit er een cr2032 in en die hoort 3,2v te geven, alles onder de 2,8v kan al door het mainbord als defect worden gezien.

suc6

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Lijkt erop dat de batterij niet goed werkt... batterij kun je wellicht al vervangen hebben, maar als het stroompje niet bij de cmos komt kan die batterij npg zo nieuw/vol zijn, maar het gaat niet werken... :(

Heb je mischien ooit es ergens een krasje op je mobo gezet, die precies dat lijntje onderbrak? :D :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
mhhz ik heb geen multismijter hierzo :(

maar het batterijtje wat er nu in zit werkte prima in mijn asus p2b?

weirde shit, ik ga nog wel ff knutselen zo.
eens kijken of ik nog ergens zo'n batterijtje heb, die dingen kosten een geeltje afzetterz!
Pagina: 1