[XP] Installatie hangt na vragen om CD-ROM boot*

Pagina: 1
Acties:

• karno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05-2022
heb 2 weken geleden een targa computer bij lidl gekocht.
deze was voorgeinstalleerd met win xp+service pack 2.
na problemen met bittorrent ed.besloot ik m'n c schijf te formatteren en xp zonder service pack 2 te intalleren.c schijf geformateerd met partition magic 8.0.
nu komt het na booten met xp cdrom wilde hij weer c formatteren,ik dacht ok en formateerde nogmaals.daarna weer booten met xp cdrom,nu zegt de computer:
booten vanaf cd rom?
ik klik ja en daarna loopt hij vast.al van alles geprobeert.
ik kan niet booten van diskette want die zit er niet in.
het intalleren gebeurt op een 250 gig maxtor sata schijf.
ik weet me geen raad meer !
iemand ideeen?

p4-3200
1024 mb pc 3200
asus p5gd1 mainboard

Verwijderd

Cmos even resetten?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan, probeer je hier voortaan ook zelf op te letten aub? :)

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 23:25

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Brand een bootable cd'tje met fdisk erop, en maak een kleinere partitie. Probeer eens of WinXP daar wel op installeert? WinXP zonder SP1 heeft namelijk moeite met zulke grote hdd's

specs

• karno
heb diskdrive aangesloten en geboot met ME diskette.
ook hier ziet hij geen harde schijf.
als ik nu boot met instal xp cdrom,moet je op gegeven moment op enter drukken om XP op de geselecteerde partitie te installeren.maar ook hier ziet hij helemaal niets.
de kabels zijn goed aangesloten en in m'n bios ziet hij hem gewoon!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 10:09

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Tijdens de installatie (nog in de eerste fase met de blauwe schermen, waar jij dus nog in zit ;)) vraagt hij helemaal in het begin als alle apparaten geladen worden:
Druk op F6 om een eigen SCSI driver te laden (oid). Ik denk dat je SCSI setup (SATA) niet standaard herkend wordt en je de drivers moet laden op dat moment. Zat er geen diskette bij waar dat op staat?

Verwijderd

I'm With Bravo.

De SATA Drivers zitten lang niet altijd in Winxp ingebakken, en dus moet je tijdens de installtie op F6 drukken zodat XP je driver voor de SATA controller kan inladen (via een diskette die je denk ik wel bij je pc hebt gekregen) C'est tout.

• karno
nee,er zat geen diskette bij.
ik probeer even te zoeken op de install cdrom,daar zal ongetwijfeld wel iets op te vinden zijn.
moet helaas weg probeer vanavond even.
bedankt voor julie info :)

• karno
als ik op de instal cd kijk bij chipset\drivers\win xp staan er een 40 tal bestanden met de extensie .cat
ik heb ook eerlijk gezegd geen idee waar ik naar moet zoeken voor bestand.
weet iemand iets meer?
Pagina: 1