GeForce4 Ti4200 knalt uit spellen

Pagina: 1
Acties:

• Marty__Mouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-07 10:40

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik een Audigy2, Cooler Master Jet Fan en Cooler Master Musketeer in de pc heb geschroefd knallen bijna alle spellen eruit.
het geluid blijft hangen en de pc reageert nergens meer op.
Na een reset werkt alles weer perfect.

Het gaat met name om spellen als NFSU, Colin Mcrae 4, Doom 3, enz.
Simpelere spellen als Larry MCL zijn geen probleem.

Zou dit aan de voeding kunnen liggen? (300Watt) Voordat ik deze fijne spulletjes had geïnstalleerd werkte alles perfect.. :(

Specs:

Voeding: 300Watt
Mobo: Abit KV7
PCU: AMD Athlon xp 2000
Mem: 768mb
Graka: Nvidia Geforce4 Ti4200 128mb
Audio: Audigy 2 ZS
HD: 1x 120Gb 2x 160Gb (1x extern)
en verder nog 2x dvd-rom

Ik verdenk de voeding ervan hoewel de audigy2 meteen problemen gaf met
Norton Antivirus 2005. Die is er nu af en draai ik zonder verdere problemen Bitdefender 8.

Iemand enig idee?

Marty

When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het meteen als je begint te spelen of pas na een kwartier/half uurtje? Kan nl. ook door oververhitting komen. Er zitten al van die kleine koelertjes op die videokaarten, en als er ook nog stof in zit krijg je al snel dat ie te warm wordt.

Of haal anders die audigy er nog es uit. Geluidskaarten vreten volgens mij nooit zoveel stroom (of hety zou net 'de druppel' kunnen zijn), maar het zou ook een driverprobleem kunnen zijn of dat die kaart niet lekker samenwerkt met je andere hardware.

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 13-11-2004 01:33 ]

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Het gebeurt niet meteen meestal na een minuut of 5.

Maar de videokaart heb ik pas helemaal stofvrij gemaakt en ik heb een PCI-slot leeg gelaten voor de extra koeling. Verder zitten er 4 ventilatoren in de kast dus dat kan het haast niet zijn, toch? Volgens de temperatuurmeter die tegen hte koelblok van de cpu-fan zit is het gemiddeld zo'n 30-35º C..

Ik heb de nieuwste drivers van zowel de videokaart als de geluidskaart geïnstalleerd. Verder heb ik de Via 4in1 drivers niet geïnstalleerd, na een tip op een ander forum. Maar ook dat helpt helaas niet :(

Vanwege al die fans, de blauwe TL-balk ;) en de extra metertjes die ik nu op de pc heb dacht ik dat de voeding het wellicht niet lekker trekt..

Het gekke is namelijk ook dat hij er bij NFSU bijvoorbeeld uitvliegt als ik net crash, dus wanneer er veel gevraagd wordt van de videokaart.
Dus ik denk dat als de videokaart op dat moment meer vermogen nodig heeft, de voeding dat niet kan leveren.

Zou dit kunnen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja zou misschien kunnen... maar ik zou dan eerst es proberen zonder die blauwe TL balk en evt. wat fans loskoppelen (al verbruiken fans niet zoveel stroom). En als ie dan niet meer crasht is het duidelijk de voeding. Gewoon weer teruggaan naar de oude situatie dus en stapsgewijs dingen toevoegen.

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Morgen ga ik naar de HCC-beurs en ga daar sowieso een nieuwe voeding halen.
Het ventilatortje in de voeding loopt namelijk ook aan en ik moet er altijd een paar keer op tikken om hem soepel te laten lopen.

Maar nu is de vraag welke voeding?

Ik zit zelf aan een Zalman of Aopen te denken (dat zijn eigenlijk de enige betere merken die ik ken).
Maar hoeveel wat is verstandig, ook met het oog op de toekomst. Zou 450 Watt voldoende zijn of is 500 Watt beter? of is dit juist weer teveel?

Hoop vragen;)

Alvast bedankt