[XML] naar browser (server side)

Pagina: 1
Acties:

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Ik weet dat dit al meerdere keren langs gekomen is maar ik kom er toch niet uit.
Ik zie door alle mogelijkheden gewoon even het bos niet meer zeg maar.

Ik ben nu al een paar dagen aan het prutsen en heb een xml file met bijbehorende xsl template en DTD gemaakt.
Nu moet dit dus in de browser komen.

De keuze voor server side lijkt mij vrij logisch omdat je dan een hoop zooi vermijd. Nu heb ik echter te maken met een beetje brakke hosting provider. (is de scoutnet server, voor een scouting pagina) Hierop draait eigenlijk alleen PHP 4.1.2, blijkbaar zonder de vereiste library's. Ik kan geeneens xslt_create() aanroepen.
XML staat wel aan volgens de phpinfo().

Hoe kan ik nu toch meerdere template toepassen op dezelfde XML file? Of moet ik dan toch client side gaan werken?

Hmm ik zie dat ze wel EXPAT hebben. Kan ik hier iets mee??

[ Voor 5% gewijzigd door J_Davelaar op 12-11-2004 23:58 ]

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Als je geen XSLT transformaties kan uitvoeren op de server, ben je inderdaad gedwongen om dat clientside te doen. Maar dit is zeker niet op grote schaal toepasbaar op het internet.
Er zijn natuurlijk een aantal alternatieven:
- Een andere hostingprovider vinden waarbij je deze transformaties wel kan uitvoeren.
- Iets anders dan XSLT gebruiken is wellicht ook een optie. Waar wil je het voor gebruiken als ik vragen mag? :)

Naar aanleiding van je edit; afaik wordt expat gebruikt om XML te parsen en het is dan ook geen XSLT-processor.

[ Voor 21% gewijzigd door Rickets op 13-11-2004 00:02 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• J_Davelaar
Nou eigenlijk voor iets heel simpels.

Ik wil gewoon een agenda bij gaan houden voor alle activiteiten en vergaderingen. Hiervoor wil ik een aparte pagina hebben en op de frontpage een samenvatting hiervan.
Hiervoor zou ik dan 2 templates nodig hebben.

Als het goed werkt wil ik dan ook onze vloot met boten op deze manier op de site zetten.

Een andere hosting provider zal helaas geen optie zijn. Dan gaat het teveel geld kosten en dat hebben we niet (dit is gratis).

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Clientside transformatie moet je niet aan willen beginnen; teveel useragents ondersteunen het niet en het is dus weinig toegankelijk.

Aangezien de hostingprovider het ook niet ondersteunt, zou ik zelf voor een oplossing zonder XSLT kiezen. Ik weet niet hoe je systeem in elkaar zit, dus ik kan het verder niet beoordelen, maar is het niet mogelijk om voor een oplossing zonder 2 templates te gaan? Bijvoorbeeld dat je op je frontpage niet alle informatie van de agenda opvraagt uit de database, maar net genoeg voor een samenvatting, en dan vervolgens op de agenda-pagina zelf de volledige agenda opvraagt? :) Een heleboel websites werken zonder xml/xslt en het is dan ook geen schande om het niet te gebruiken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rickets op 13-11-2004 00:13 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• J_Davelaar
Vind het trouwens wel raar dat als ik kijk in phpinfo() ik wel de volgende configs terug vind:

'--with-xml=/usr' '--with-expat-dir=/usr'
'--enable-xslt' '--with-xslt-sablot=shared,/usr'

Dan zou ik toch EXPAT en SABLOTRON moeten kunnen gebruiken?

Maar als ik het zonder XSLT ga doen moet ik waarschijnlijk alles gewoon keihard met PHP parsen.. Dit leek mij juist meer werk eigenlijk. Dat zou toch makkelijker moeten kunnen lijkt mij.

Verwijderd

PHP (ja, zelfs versie 4) heeft wel een aantal DOM functies. Op zich zou het daarmee moeten kunnen.

XSLT client-side gebruiken, is zoals hierboven gezegd, niet de bedoeling.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
J_Davelaar schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:18:
Vind het trouwens wel raar dat als ik kijk in phpinfo() ik wel de volgende configs terug vind:

'--with-xml=/usr' '--with-expat-dir=/usr'
'--enable-xslt' '--with-xslt-sablot=shared,/usr'

Dan zou ik toch EXPAT en SABLOTRON moeten kunnen gebruiken?
Ja, je zou idd Sablotron moeten kunnen gebruiken. Waarschijnlijk heeft je ISP dus wel de intentie het te ondersteunen, maar werkt het niet goed. Dat is een mooie reden om contact met ze op te nemen lijkt me :).

Verder heb je Expat niet nodig, dat is 'slechts' een simpele SAX parser.

(zoals Anne zecht kun je ook met de php_domxml extensie werken, alleen staat ook die niet standaard aan bij de meeste ISP's, en voor php4 is die ook lang niet zo goed en snel als die voor php5)
Pagina: 1