XP-cdrom ontploft

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-01 14:02
Het klinkt stom, maar het is waar, ik was windows-xp aan het installeren en opeens, KNAP. De cd-rom werd voor de tweede keer gebruikt. Het betreft een Acer 52x cd-rom speler. Mijn vraag is, wie is hier verantwoordelijk voor Acer of Microsoft en hoe zit het met garantie, zou ik met mijn licensie een nieuwe cd-rom kunnen vragen? Ik zal morgen gaan informeren want daar is nu een beetje te laat voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.toktokcity.com/pagina/images/DSCN4320.jpg

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

heb je die CD via dezelfde winkel als je drive? dan zou ik iig daar informeren...

. . . . . Youp.net . . . . .

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou persoonlijk de Acer terugbrengen naar de winkel, en voor de cd eerst eens Microsoft Nederland bellen en het probleem uitleggen, wie weet willen ze je wel een beetje tegemoetkomen...

Hier stond een dode link.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

52x drives doen dat nog wel eens :) Helaas maar zo is het. Je kan normaal wel een nieuwe CD bemachtigen voor niet teveel centjes bij Microsoft.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24

Cyphax

Moderator LNX
Als het een originele CD is en je hebt een licentie sturen ze vast wel een nieuw CD'tje op. Immers is de licentie niets tastbaars en die heb je gewoon nog, die hangt niet aan een specifieke CD vast ofzo toch?

Saved by the buoyancy of citrus

• ExploWare
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

maar de licentie is vast nog niet gekoppeld aan zn naam/gegevens
tenminste: ik weiger dat 8)

. . . . . Youp.net . . . . .

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bekend iets hoor.

Waarschijnlijk een A-Open loopwerk, teminste A-Open cd-rom spelers hadden er het meest last van.

Dit komt omdat de CD in een te korte tijd te hard gaat draaien. (en naar mijn mening icm een brakke of minderwaardige qualiteit cd)

Je hebt iig een Windows XP licentie dus je kan gewoon een copie trekken van een ander. Dit is dus gewoon LEGAAL. Volgens mij kan je ook bij Microsoft een nieuwe CD vragen, maar dit kost geld.

Voor de rest kan je nergens garantie verhalen. Je kan het proberen maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-01 14:02
Ik kan dus een andere cdrom gebruiken in combinatie met mijn eigen serialnummer?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

toktokcity schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:16:
Ik kan dus een andere cdrom gebruiken in combinatie met mijn eigen serialnummer?
In één woord: Ja

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• consolefreak
  • Laatst online: 22:37
ja dat zal gewoon gaan werken

edit: spuit 11 :X

[ Voor 27% gewijzigd door consolefreak op 12-11-2004 23:19 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn idee, cd is kapot door de speler, dus speler onder garantie vervangen (indien er garantie op zit) en de cd bij Microsoft vragen of je een nieuwe kunt krijgen en als bijwijs de cd fragmenten + licentiegegevens (kopie zonder key) opsturen.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22

Aapje

Opel-beun
Ik hoorde van een maat van me dat grote bedrijven massaal die Microsoft pakjes inkopen en in een kluis gooien en alles via 1 cd + key installen (Als je maar kan aantonen dat je de licenties hebben als ze erom zijken als moto)

Naja of 't waar is laat ik aan jullie over maar 't klonk opzich wel logies =)

• Mad_Manic
  • Laatst online: 21:43
BaBo3n schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:23:
Ik hoorde van een maat van me dat grote bedrijven massaal die Microsoft pakjes inkopen en in een kluis gooien en alles via 1 cd + key installen (Als je maar kan aantonen dat je de licenties hebben als ze erom zijken als moto)

Onzin als organisatie koop je gewoon "Cal" licenties. Dat wil zeggen pakketten van licenties met eenheden van bijv 10-25-100-250 stuks. Hiervoor krijg je soms staffelkorting. Vervolgens schaf je 1 of meer diskkits in. Dit is de cd met evt documentatie. Dacht je echt dat een grote organisatie 200 dezelfde cd's heeft liggen??? Soms zijn de licenties obv aantal pc's, soms aantal fte's of concurrend users (aantal sessies die gemiddeld openstaan).

Verwijderd

BaBo3n schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:23:

Dat is zo :)
Tenminste, zo deed ik het, en iedereen die ik kende :D

Grote toko's provisionen die machines met bosjes van 20, die wil je niet installen, dat is allemaal ghosten over netwerk (of een soortgelijke techniek)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan een "backup" cd kopen. Dat weet ik nog wel uit mijn hoofd want ik heb wel eens MS daarvoor gebeld. Ik heb het vaak gehad met cd die spontaan knap zeiden. Ik heb hier een doos van 1000 stuks liggen met cd die max 16 speed te branden zijn en knappen uit hun "vel" als ze boven de 48x rondgetoerd worden. Dan roepen ze knap. Nou dat is vaak gebeurd en ik heb die cdromspeler allemaal teruggestuurd. Ik geef ze aan mijn klanten dan weet ik zeker dat ze terugkomen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Mad_Manic schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:29:
[...]

Onzin als organisatie koop je gewoon "Cal" licenties. Dat wil zeggen pakketten van licenties met eenheden van bijv 10-25-100-250 stuks. Hiervoor krijg je soms staffelkorting. Vervolgens schaf je 1 of meer diskkits in. Dit is de cd met evt documentatie. Dacht je echt dat een grote organisatie 200 dezelfde cd's heeft liggen??? Soms zijn de licenties obv aantal pc's, soms aantal fte's of concurrend users (aantal sessies die gemiddeld openstaan).
Calletjes zijn voor connecties met servers hoor ;) niet voor workstations op basis als iets op XP :) Je koopt gewoon die licenties in en krijgt dan een paar CD's (1, 2, 3, boeit niet, niet 100 iig)

• Mad_Manic
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:33:
[...]

Calletjes zijn voor connecties met servers hoor ;) niet voor workstations op basis als iets op XP :) Je koopt gewoon die licenties in en krijgt dan een paar CD's (1, 2, 3, boeit niet, niet 100 iig)
Dat zeg ik toch ook ? Je koopt gewoon licenties, en dat zijn niet altijd cal's, maar meestal tegen staffelprijzen en je neemt maar een paar diskkits/mediakits.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22

Aapje

Opel-beun
Mhhh iig 't komt allebij op 't zelfde neer je moet zorgen dat je de licenties hebt als je Windows gebruikt :)
Als je ze hebt is Microsoft happy en wij ook einde. :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In plaats van om de CDROM lezer (indien stuk) om te ruilen voor een nieuw exemplaar, zou ik eerder een trager exemplaar nemen of de inleessnelheid een stuk indammen, met bijv CD Bremse: [google=download cd bremse] :)

Je bent namelijk niet de enige met dit probleem:
[search=52x cd stuk]
[search=52x cd kapot]
[search=52x cd ontploft]
etc.. ;)

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 12-01 16:22
Waarom een duits programma als je ook Nero DriveSpeed kunt gebruiken?

download: http://www.cdspeed2000.com/files/NeroDriveSpeed_200.zip
info: http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=nerodrivespeed.html

(Als Nero al op je HD staat kan je het in de Toolkit map vinden, alleen kan die versie iets ouder zijn dan die onlnie te vinden is)

[ Voor 26% gewijzigd door Sir_Killalot op 13-11-2004 15:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En ik maar denken dat Nero's Drivespeed Nero's CD/DVD benchmarkprogramma was 8)7

• GlowMouse
  • Niet online
Zijn dat geen programma's die alleen onder Windows lopen, en niet de firmware zelf aanpassen, zodat het geen zin heeft bij een WindowsXP installatie?

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
BalusC schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:47:
En ik maar denken dat Nero's Drivespeed Nero's CD/DVD benchmarkprogramma was 8)7
De benchmarktool heet Nero CD-DVD Speed, bijna hetzelfde dus.
GlowMouse schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:53:
Zijn dat geen programma's die alleen onder Windows lopen, en niet de firmware zelf aanpassen, zodat het geen zin heeft bij een WindowsXP installatie?
Volgens mij heb je gelijk.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Sir_Killalot schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:30:
Waarom een duits programma als je ook Nero DriveSpeed kunt gebruiken?
Je bedoelt zeker duitstalig?

Nero (Ahead) is zo duits als maar zijn kan. (http://www.ahead.de/en/28634.html)

ARME AOW’er

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 12-01 16:22
BalusC schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:47:
is nogal verwarrend ja :)
GlowMouse schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:53:
is idd alleen softwarematig :)
Guardian Angel schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:01:
[...]

Je bedoelt zeker duitstalig?

Nero (Ahead) is zo duits als maar zijn kan. (http://www.ahead.de/en/28634.html)
Ook goed en dat Ahead een Duits bedrijf is was mij al een tijdje bekend ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Killalot op 13-11-2004 17:08 ]

Pagina: 1