Toon posts:

Problemen met wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb heb hier een draadloosnetwerkje(sitecom WL-521R(wireless router)) aangelegd, maar het bevat nog een aantal foutjes. Ik heb de volgende problemen:
-Internet is tegend traag(Dit met een comfort abo van planet):
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 12 2004 om 20:44:57 UTC+0100)
Download : 12.8 KByte/sec
Upload : 5.3 KByte/sec
Connection : 54.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms
Dit is bij beide computers. Ook de computer die via een netwerkkabel aan de router vast zit.
-De laptop die een pccmia wirelesskaart heeft werkt de dns niet. Ik kan alleen op webpagina's komen door het ip in te toetsen. Iemand een idee hoe dat kan?

Zo ziet het netwerk er uit:
Speedtouch modem(zo'n oude) -> wireless router -> desktop pc ~~~draadloos~~ laptop

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:59
Kun je wat meer info geven?

- Gaat het zonder wireless router wel gewoon snel?
- Is verkeer over het netwerk (tussen de beide PC's dus) wel snel?
- Etc

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen zat de speedtouch modem gewoon op een netwerkkaart en was het internet gewoon snel. Nu is het kut. Als ik de router ping dan is het 1ms, naar de speedtouch modem is het 3ms. Als ik dit met de laptop doe(nu dus wel wireless) is het respectievelijk 100ms en 150ms(lijkt me overigens vrij hoog).
De signalstrenght op de laptop is 100% en de quality is rond de 70%.
De computers kunnen elkaar pingen, maar kunnen niet op elkaars shares(ook niet door \\192.168.1.1).

De laptop is overigens win98SE en de desktop is winXPSP2

edit:
Wat tevens vreemd is:
Dns van de desktop die verbonden is met een kabel:
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66
10.0.0.138

De laptop heeft enkel 10.0.0.138 als dns server....

Nog iets vreemds er is na de installatie van de wireless kaart een rtl8139 bijgekomen(tevens ook de wireless kaart Am1772) :?
Hoort dit zo?

edit2: De DNS werkt nu weer, ik had ergens een instelling verkeerd :)
Maar internet is nog steeds tergend langzaam :?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, de maxMTU van de desktop pc en de router staat op 1500. Toch zegt speedguide.net:
MTU = 1322
MTU is not fully optimized for broadband. Consider increasing your MTU to 1500 for better throughput.
MSS = 1282
MSS is not fully optimized for broadband (although it might work well for slower connections). Consider increasing your MTU value.
Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Gooi hier maar een slotje op, ik heb net sitecom gebeld: "Icm de speedtouch home heeft de WL-521 idd problemen, we zijn nu bezig met het testen van de nieuwe firmware. Over een week ofzo zal die waarschijnlijk wel beschikbaar zijn".

Wat een hufters daar! Ik koop dit product omdat ik in de specificaties lees dat het werkt icm de speedtouche home. Heb ik het gekocht werkt het (nog) niet !#%#@

De hufters!

Verwijderd

heb je hoer nog iets van gehoord? Ik kan namelijk niet meer in de config komen, dat wil zeeg als ik naar zijn config adress ga dan krijg ik de melding: no route to host.

En dit is erg vreemd aangezien internet etc het wel doen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of tips?
Pagina: 1