Linksys WAG54G instellen

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Het zal wel een ongelooflijke N00B vraag zijn, maar ik kom er niet uit om het modem van mijn WAG54G in te stellen.
Ik volg precies wat er in de handleiding staat. Ik ben nu aangekomen bij het volgende:
A Open your web browser. (You
may get an error message at
this point. Continue following
these directions.) Enter http://
192.168.1.1 in the web
browser’s Address field. Press
the Enter key.

B An Enter Network Password
window, shown in Figure B, will
appear (Windows XP users will
see a Connect to 192.168.1.1
window). Enter admin in
lowercase letters in the User
Name field, and enter admin in lowercase letters in the
Password field (admin is the
default user name and
password.) Then, click the OK
button.
Maar daar loopt het dus al vast :(
Ik kreeg 1x het schermpje waar je User Name en password in kan vullen. Moet je daar nu je provider info invullen of letterlijk wat er staat 2x admin ?
In ieder geval; boeit ook niet ik kreeg geen verbinding met de setup, maar nu krijg ik in geen mogelijkheid meer het Password schermpje terug, dus kan ik niet iets anders proberen ... misschien was het wel gewoon een typo. Hoe krijg ik dit weer terug. Heb al eens alle geschiedenis cookies en hele shit weg gemikt, maar helpt niet.

Verwijderd

Je vult de username en password in met "admin" :)
Maja daar heb je nu dus weinig meer aan ...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 22:37 ]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 00:33
Je had 2 x admin moeten invullen.

Misschien helpt het om een vast ip adres te nemen?
Je kan zien welk Ip adres je hebt (waarschijnlijk 192.168.1.100) en maak daar het opvolgende nummer van ( 192.168.1.101)

Of druk gewoon even de hardreset achter op je modem in.

American Express vraagbaak

• Bertuss
Ja heb ook 2x admin ingevuld, maar toen gaf ie dus aan: pagina niet gevonden ...

Verwijderd

De eerste login is inderdaad 2x admin. Daarna kom je pas in het configuratie menu terecht.
Dat je het password schermpje niet terug krijgt is vreemd, krijg je een page not found error ofzo? Kun je de router nog wel gewoon pingen?

Overigens ben ik al afgeknapt op deze router. Heb er laatst 2 gehad bij een klant en beiden hadden problemen met portmappings. Ene moment staat het poortje open volgens de poortscan, het volgende moment closed, weer een ander moment stealth en zo bleef het maar door gaan. Gevolg was dat verbinding maken niet lukte.
Staat nu een Draytek Vigor en die werkt probleemloos.....

• Bertuss
Ja inderdaad > Page Not Found > in nederlands dan ;) Ik kwam dus niet in dat configuratie-scherm.

Hard-reset helpt niet overigens ...
Ik snap er niet van dat ie geen verbinding maakt. Aan ethernet kaartje (on-board) kan het ook niet liggen want als ik de UTP erin stop geeft xp het aan dus hij herkent hem wel.

[ Voor 80% gewijzigd door Bertuss op 12-11-2004 22:45 ]

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Die Linksys staat standaard ingesteld als DHCP-server dus je moet in je windows er voor zorgen dat je geen vast ip-adres hebt.

Op het moment dat je in de browser dat ip intikt krijg je een login waar je dus inderdaad 2x admin moet intikken: da's namelijk gewoon een soort beveiliging.

Daarna kom je in de setup van de router/modem waar je de gegevens van je isp kwijt kan. In die setup kan je overigens ook je eigen login en pass aanmaken zodat die doorzichtige admin weg is.

Als je nu geen verbinding meer krijgt met de router dan kan je twee dingen doen: knoephard dat ding resetten (knoppie zit op de achterkant) of je haalt er ff de spanning af, reboot je pc, zet de router weer aan en dan zou ie weer een verbinding met de pc moeten maken en kan je dus weer inloggen.

D't zit bij die Linksys een redelijk werkbare handleiding (heb datzelfde blauwe ding hier ook staan), ik adviseer je die eens goed door te lezen alvorens je begint.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Bertuss
Dat was hem Kuuke ... ik ben nu in de setup .... THX !

Maar nu kan iemand me er verder in helpen ? Ben echt een N00b in dit soort zaken.
Moet ik al die stappen uit de handleiding langs ? Of alleen RFC 1483 Bridget ?
Moet ik ook een nieuwe verbinding aan maken via windows ?

Verwijderd

weet niet welke provider je hebt maar je moet bijv die RFC 1483 nemen

VPI op 8
VCI op 48

username : van je prof
password : van je prof

dr zat een lijstje bij als het goed is van welke provider de goede instellingen zijn
dit werkt iig goed op een HCCnet verbinding

dhcp lekker aanzetten

op je pc je netwerk protocolletjes op automatisch zetten

en dan de boel proberen

"proberen"? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 23:15 ]

• Bertuss
Aha ja dat heb ik tot nu toe gedaan ... tja weet ook niet wat het is ... heb er PPP0A van gemaakt ... zag ik meerdere mensen doen hier op GOT ... ik heb zonnet dus zal wel ongeveer gelijk zijn ...

Dus hoef verder niets in xp in te voeren ? Want hij grijpt nu steeds terug naar mijn oude modem natuurlijk.

Verwijderd

Bertuss schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:18:
Aha ja dat heb ik tot nu toe gedaan ... tja weet ook niet wat het is ... heb er PPP0A van gemaakt ... zag ik meerdere mensen doen hier op GOT ... ik heb zonnet dus zal wel ongeveer gelijk zijn ...

Dus hoef verder niets in xp in te voeren ? Want hij grijpt nu steeds terug naar mijn oude modem natuurlijk.
RFC 2364 PPPoA is goed denk ik (staat op zo'n lijstje bij je modem) kan hem zelf niet pakken omdat die op zolder ligt

denk dat je eventjes bij je internet explorer de verbindingen moet wegdoen van je inbel gebeuren en zorgen dat ie niet gaat inbellen of je modem disablen/uitschakelen in apparaatbeheer

en dan proberen of je verbinding werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 23:27 ]

• Bertuss
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:26:
[...]

RFC 2364 PPPoA is goed denk ik (staat op zo'n lijstje bij je modem) kan hem zelf niet pakken omdat die op zolder ligt

denk dat je eventjes bij je internet explorer de verbindingen moet wegdoen van je inbel gebeuren en zorgen dat ie niet gaat inbellen of je modem disablen/uitschakelen in apparaatbeheer

en dan proberen of je verbinding werkt
YES mensen hij doet het ! MIJN DANK IS GROOT ! _/-\o_ moest toch PPPoE zijn.

• Bertuss
Woot !!! Hij lijkt wel sneller te zijn dan mijn brakke speedtouch ding ;) :7 _/-\o_ :Y) :9~

Nu straks mijn laptopje erop aansluiten en ik ben helemaal blijk :9
Pagina: 1