Een kennis van mij legde mij vandaag een probleem voor, maar ik kan er zelf niks van maken. Hij kent iemand die enige tijd geleden een kale PC kocht en daar Windows ME op installeerde. De HD (40GB) deelde hij op in twee partities, en de secundaire partitie maakte hij HPFS (High Performace File System). Daarna heeft hij de HD in een WinXP-bak gehad, alwaar hij de eerste partitie (zal wel FAT32 zijn) wel kon bereiken, maar de tweede niet leesbaar was. Na de HD weer in de eerste bak gehangen te hebben, was de tweede partitie ook daar onleesbaar.
Nu wil mijn kennis graag op één of andere manier die HPFS-partitie bereiken, liefst onder Windows XP, om de data van die schijf te kunnen backuppen. Zijn hier programmaatjes voor, daar WinXP zelf niet om kan gaan met dat bestandssysteem?
Ik hoop dat deze topic goed staat, ik zat te twijfelen dus OM en SA...
Nu wil mijn kennis graag op één of andere manier die HPFS-partitie bereiken, liefst onder Windows XP, om de data van die schijf te kunnen backuppen. Zijn hier programmaatjes voor, daar WinXP zelf niet om kan gaan met dat bestandssysteem?
Ik hoop dat deze topic goed staat, ik zat te twijfelen dus OM en SA...